Adunarea Generala - Pct.7 pe OZ: Prezentarea, dezbaterea si aprobarea modificarilor decize pe parcursul anului 2022 de catre Comitetul Director la Regulamentul intern (RI)

         

DECLARAŢIE DE CONSIMŢĂMÂNT

privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conf. Reg. (UE) 2016/679

Subsemnata/ul________________________________________, de profesie  __________________, cu domiciliul în ________________________ str. _______________________, nr. ___, bloc ______, sc. ___, ap. ____, cod _________, jud./sector _________________, CNP __________________________, posesor al BI/CI seria ____ nr. _________, eliberat/ă la data de ___.___._____ de către _________________,    declar ca:

            Sunt de acord cu utilizarea şi prelucrarea datelor mele cu caracter personal de către Asociatia Casa de Ajutor Reciproc "Coeziunea Sociala", denumita in continuare prescurtat CAR, cu sediul in Bucureşti, str. Bogota, nr.6, Sector 1, inclusiv cu comunicarea lor, dacă va fi necesar, către alte entităţi cum ar fi: BIROUL DE CREDIT, ANAF, ARHIVA ELECTRONICA si alte baze de date ale autoritatilor publice.

Am fost informat/ă cu privire la prevederile Regulamentului nr. 679/27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, cu respectarea următoarelor drepturi:

Dreptul de acces - conform căruia, persoana are dreptul de a obţine o confirmare din partea CAR, că prelucrează sau nu datele cu caracter personal şi, în caz afirmativ, acces la datele respective şi la informaţii privind modalitatea în care sunt prelucrate.

Dreptul la portabilitatea datelor - se referă la dreptul de a primi datele personale într-un format structurat, utilizat în mod curent şi la dreptul ca aceste date să fie transmise direct altui operator, dacă acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.

Dreptul la opoziţie - vizează dreptul de a se opune prelucrării datelor personale.

Dreptul la rectificare - se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte.

Dreptul la ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat") - înseamnă dreptul de a solicita ştergerea datele cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care apare unul din următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; îmi retrag consimţământul şi nu există nici un alt temei juridic pentru prelucrare.

Dreptul la restricţionarea prelucrării -  poate fi exercitat în cazul în care se contestă exactitatea datelor, pe o perioadă care permite instituţiei verificarea corectitudinii acestora; prelucrarea este ilegală, iar titularul se opune ştergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb, restricţionarea.

            Mi s-a adus la cunoştinţă despre faptul că refuzul meu de a furniza datele cu caracter personal solicitate de către CAR determină imposibilitatea accesarii serviciilor financiare oferite de aceasta institutie.

            Ma oblig sa informez in scris CAR, in max 15 zile, dacă datele mele cu caracter personal furnizate vor suferi modificări (schimbare nume, domiciliu, loc de muncă, statut civil, adresa poștală/de e-mail, nr. telefon etc.) atfel încât să nu periclitez primirea oportună a comunicărilor din partea CAR.

            Totodată am fost informat/ă cu privire la faptul că aceste date vor fi tratate confidenţial, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.

 

Data:     ______.______._________        _____________________________________________________                                                                                                                                                     

                                                                                                                                                (numele, prenumele, semnătura)



                                      Nr. fișă  ________   Nr. PLL________

 

Reprezentant local_____________________

                                                            (nume, prenume)

 

PLL (localitatea)   _____________________


 

 

CERERE DE ÎNSCRIERE

 

Subsemnata/ul ________________________________________, de profesie  _____________________,

cu domiciliul în ________________________ str. _______________________, nr. ___, bloc ______, sc. ___, ap. ____, cod _________, jud./sector _________________, CNP ______________________, posesor al BI/CI seria ____ nr. _________, eliberat/ă la data de ___.___._____ de către _________________, solicit înscrierea în Asociația Casa de Ajutor Reciproc "Coeziunea Socială" (CAR).

         

Am luat cunostință de prevederile Statutului CAR si ale Regulamentului Activității Financiare și mă oblig să le respect.

           

In baza prevederilor Legii nr.129/2019 pentru prevenitea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, declar ca:

 

  • Detin/am detinut o functie publica importanta;
  • Un membru al familiei mele detine/a detinut o functie publica importanta.

 

Împuternicesc ca beneficiar pentru ridicarea fondului social, in caz de deces pe:

 

__________________________________________________, născut/ă în anul___________, grad de rudenie___________ tel. _____________________ e-mail ____________________________________ Domiciliu ___________________________________________________________________________

                       

Datele mele de contact: tel.  _____________________   e-mail ________________________________ adresa poștală de corespondenta (alta decat cea de domiciliu): _________________________________

 ___________________________________________________________________________________

Anexez la prezenta cerere:

o   Cartea de identitate, in copie conforma cu originalul;

o   Dovada de venit;

o   Consimtamantul de prelucrare a datelor cu caracter personal.

 

Data: ______.______._________          ___________________________________________________

                                                           (numele, prenumele, semnătura)

 

Proceduri si politici ale CAR COEZIUNEA SOCIALA pentru aplicarea legislaţiei în materia prevenirii spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism

 

  

Prezentele proceduri si politici interne sunt instituite ca parte a Regulamentului Intern al Asociatiei Casa de Ajutor Reciproc "Coeziunea Sociala", denumita in continuare prescurtat CAR, in scopul aplicarii prevederilor Legii nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului. Astfel se stabilesc obligatiile salariatilor si mandatatilor CAR privind cunoaşterea clientelei,  modul de păstrare a evidenţelor secundare sau operative, de control intern, de evaluare şi de gestionare a riscurilor, de asigurare a unui management de conformitate şi de comunicare, pentru a preveni şi a împiedica operaţiunile suspecte de spălare a banilor sau de finanţare a terorismului.

 

Cap. I               Definiţii si noţiuni prevăzute de actele normative pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi a finanţării terorismului

 

Art. 1    Termenii şi expresiile folosite in prezentele proceduri si politici interne ale CAR au următoarele semnificaţii:

  1. Prin spălarea banilor se înţelege:

1.1  schimbarea sau transferul de bunuri, cunoscând că provin din săvârşirea de infracţiuni, în scopul ascunderii sau al disimulării originii ilicite a acestor bunuri ori în scopul de a ajuta persoana care a săvârşit infracţiunea din care provin bunurile să se sustragă de la urmărire, judecată sau executarea pedepsei;

1.2  ascunderea ori disimularea adevăratei naturi, a provenienţei, a situării, a dispoziţiei, a circulaţiei sau a proprietăţii bunurilor ori a drepturilor asupra acestora, cunoscând că bunurile provin din săvârşirea de infracţiuni;

1.3  dobândirea, deţinerea sau folosirea de bunuri de către o altă persoană decât subiectul activ al infracţiunii din care provin bunurile, cunoscând că acestea provin din săvârşirea de infracţiuni.

  1. Prin finanţarea terorismului se înţelege colectarea sau punerea la dispoziție, direct ori indirect, de fonduri, licite sau ilicite, cu intenția de a fi folosite sau cunoscând că acestea urmează a fi folosite, în tot ori în parte, pentru săvârșirea actelor de terorism sau pentru susținerea unei entități teroriste;
  2. Bunuri înseamnă activele de orice fel, corporale sau necorporale, mobile ori imobile, tangibile sau intangibile, precum şi documentele juridice sau instrumentele sub orice formă, inclusiv electronică sau digitală, care atestă un titlu ori un drept sau interese cu privire la acestea;
  3. Relaţie de corespondent reprezintă:

4.1  furnizarea de servicii bancare de către o instituţie de credit în calitate de corespondent pentru o altă instituţie de credit în calitate de respondent, inclusiv servicii de cont curent sau de depozit şi servicii conexe, precum gestionarea numerarului, transferuri transfrontaliere de fonduri, compensarea cecurilor, servicii de conturi de corespondent accesibile direct clienţilor şi servicii de schimb valutar;

4.2  relaţia dintre o instituţie de credit şi o instituţie financiară ori dintre două instituţii financiare, în vederea prestării de servicii similare celor de la pct. 1 de către instituţia corespondentă pentru instituţia respondentă, inclusiv relaţiile stabilite pentru tranzacţii cu titluri de valoare sau transferuri de fonduri;

  1. Transferuri externe în şi din conturi bancare înseamnă transferurile transfrontaliere, precum şi operaţiunile de plăţi şi încasări efectuate pe teritoriul României de către un client nerezident;
  2. Instituţie de credit înseamnă o instituţie astfel cum este definită la art. 4 alin. (1) pct. 1) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi societăţile de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, inclusiv sucursalele situate într-un stat membru ale unei astfel de instituţii, indiferent dacă sediul central este situat într-un stat membru sau într-un stat terţ;
  3. Instituţie financiară înseamnă:

7.1  întreprinderea, alta decât o instituţie de credit, care efectuează una sau mai multe dintre activităţile enumerate la art. 18 alin. (1) lit. b) -1), n) şi n1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv furnizorii de servicii poştale care prestează servicii de plată şi entităţile specializate care desfăşoară activităţi de schimb valutar;

7.2  asigurătorii, asigurătorii compozit, asigurătorii captivi, asigurătorii micşti, reasigurătorii, astfel cum sunt definiţi la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, şi intermediarii de asigurări şi/sau reasigurări, astfel cum sunt definiţi la art. 3 alin. (1) pct. 11 şi 13 din Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu completările ulterioare, cu excepţia intermediarilor secundari, astfel cum sunt definiţi la art. 3 pct. 16 din Legea nr. 236/2018, cu completările ulterioare;

7.3  depozitarii centrali, administratorii de fonduri alternative de investiţii, contrapărţile centrale, societăţile de servicii de investiţii financiare şi alte entităţi autorizate în baza legislaţiei naţionale în vederea prestării serviciilor şi activităţilor de investiţii, societăţile de administrare a investiţiilor, societăţile de investiţii, entităţile care administrează un loc de tranzacţionare, Fondul de compensare a investitorilor, aşa cum sunt definiţi potrivit prevederilor legale;

7.4  administratorii de fonduri de pensii private, în nume propriu şi pentru fondurile de pensii private pe care le administrează;

7.5  sucursale situate într-un stat membru ale instituţiilor financiare prevăzute la pct. 1-4, indiferent dacă sediile lor reale sunt situate într-un stat membru sau într-un stat terţ;

7.6  o întreprindere de investiţii astfel cum este definită în legislaţia naţională privind pieţele de instrumente financiare;

7.7  un organism de plasament colectiv care îşi comercializează unităţile sau acţiunile;

  1. Prin sucursală a unei instituţii de credit sau financiare se înţelege un punct de lucru care reprezintă o parte dependentă din punct de vedere juridic de o instituţie de credit sau de o instituţie financiară şi care desfăşoară direct toate sau unele dintre activităţile specifice acestora;
  2. Prin relaţie de afaceri se înţelege relaţia profesională legată de activităţile prestate de entităţile raportoare prevăzute la art. 5 şi despre care, la momentul stabilirii contactului, se consideră a fi de o anumită durată;
  3. Prin tranzacţie ocazională se înţelege tranzacţia desfăşurată în afara unei relaţii de afaceri;
  4. Bancă fictivă înseamnă o instituţie de credit, instituţie financiară sau o altă instituţie care desfăşoară activităţi echivalente celor desfăşurate de o instituţie de credit sau financiară, care este înregistrată într-o jurisdicţie în care aceasta nu are o prezenţă fizică prin care să se exercite efectiv conducerea şi gestiunea instituţiei şi care nu este afiliată unui grup financiar reglementat şi supus efectiv unei supravegheri consolidate;
  5. Prin furnizori de servicii pentru societăţi şi alte entităţi sau construcţii juridice se înţelege orice persoană fizică sau juridică ce prestează cu titlu profesional oricare dintre următoarele servicii pentru terţi:

12.1constituie societăţi sau alte persoane juridice;

12.2exercită funcţia de director ori administrator al unei societăţi sau are calitatea de asociat al unei societăţi de persoane sau al unei asocieri în participaţie ori o calitate similară în cadrul altor persoane juridice sau intermediază ca o altă persoană să exercite aceste funcţii ori calităţi;

12.3furnizează un sediu social, un domiciliu ales sau orice alt serviciu legat de o societate sau orice altă persoană juridică ori construcţie juridică similară;

12.4exercită calitatea de fiduciar într-o fiducie sau într-o construcţie similară acesteia sau intermediază ca o altă persoană să exercite această calitate;

12.5acţionează sau intermediază ca o altă persoană să acţioneze ca acţionar pentru o persoană juridică, alta decât o societate ale cărei acţiuni sunt tranzacţionate pe o piaţă reglementată care este supusă unor cerinţe de publicitate în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene sau cu standarde fixate la nivel internaţional;

  1. Grup înseamnă un grup de întreprinderi format dintr-o societate-mamă, filialele acesteia şi entităţi în cadrul cărora societatea-mamă sau filialele acesteia deţin o participaţie, precum şi întreprinderile care au obligaţia depunerii situaţiilor financiare consolidate, conform Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Organism de autoreglementare înseamnă uniunile, corpurile profesionale sau alte forme asociative ale profesiilor reglementate, care au competenţe de reglementare a activităţii membrilor lor, prin emiterea de regulamente şi instrucţiuni privind activitatea şi conduita etică a membrilor, de control şi supraveghere a exercitării atribuţiilor legale ale acestora;
  3. Conducere de rang superior înseamnă orice persoană care deţine cunoştinţe suficiente privind expunerea entităţii la riscul de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului şi care ocupă o funcţie suficient de înaltă pentru a lua decizii cu efect asupra acestei expuneri, fără a fi necesar să fie întotdeauna un membru al organului colectiv de conducere şi administrare;
  4. Client/clientelă înseamnă orice persoană fizică, juridică sau entitate fără personalitate juridică cu care entităţile raportoare desfăşoară relaţii de afaceri ori cu care desfăşoară alte operaţiuni cu caracter permanent sau ocazional. Se consideră client al unei entităţi raportoare orice persoană cu care, în desfăşurarea activităţilor sale, entitatea raportoare a negociat o tranzacţie, chiar dacă respectiva tranzacţie nu s-a finalizat, precum şi orice persoană care beneficiază sau a beneficiat, în trecut, de serviciile unei entităţi raportoare;
  5. Termenii: prestator de servicii de plată, instituţie de plată, agent, remitere de bani au semnificaţiile prevăzute la art. 2 şi art. 5 pct. 1, 16 şi 27 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2009 privind serviciile de plată, aprobată cu modificări prin Legea nr. 197/2010, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Termenii: emitent de monedă electronică, instituţie emitentă de monedă electronică, monedă electronică, distribuitor au semnificaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) lit. d) -f) din Legea nr. 127/2011 privind activitatea de emitere de monedă electronică, cu modificările ulterioare;
  7. Sediu real - sediul definit la art. 14 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. Stat membru reprezintă un stat membru al Spaţiului Economic European.

Art. 2    Persoanele expuse public sunt persoanele fizice care exercită sau au exercitat funcţii publice importante. Prin funcţii publice importante se înţeleg:

2.1  şefi de stat, şefi de guvern, miniştri şi miniştri adjuncţi sau secretari de stat;

2.2  membri ai Parlamentului sau ai unor organe legislative centrale similare;

2.3  membri ai organelor de conducere ale partidelor politice;

2.4  membri ai curţilor supreme, ai curţilor constituţionale sau ai altor instanţe judecătoreşti de nivel înalt ale căror hotărâri nu pot fi atacate decât prin căi extraordinare de atac;

2.5  membri ai organelor de conducere din cadrul curţilor de conturi sau membrii organelor de conducere din cadrul consiliilor băncilor centrale;

2.6  ambasadori, însărcinaţi cu afaceri şi ofiţeri superiori în forţele armate;

2.7  membrii consiliilor de administraţie şi ai consiliilor de supraveghere şi persoanele care deţin funcţii de conducere ale regiilor autonome, ale societăţilor cu capital majoritar de stat şi ale companiilor naţionale;

2.8  directori, directori adjuncţi şi membri ai consiliului de administraţie sau membrii organelor de conducere din cadrul unei organizaţii internaţionale.

Art. 3    Membri ai familiei persoanei expuse public sunt:

3.1  soţul persoanei expuse public sau concubinul acesteia/persoana cu care aceasta se află în relaţii asemănătoare acelora dintre soţi;

3.2  copiii şi soţii ori concubinii acestora, persoanele cu care copiii se află în relaţii asemănătoare acelora dintre soţi;

3.3  părinţii.

Art. 4    Persoanele cunoscute ca asociaţi apropiaţi ai persoanelor expuse public sunt:

4.1  persoanele fizice cunoscute ca fiind beneficiarii reali ai unei persoane juridice, ai unei entităţi fără personalitate juridică ori ai unei construcţii juridice similare acestora împreună cu oricare dintre persoanele prevăzute la art.3 sau ca având orice altă relaţie de afaceri strânsă cu o astfel de persoană;

4.2  persoanele fizice care sunt singurii beneficiari reali ai unei persoane juridice, ai unei entităţi fără personalitate juridică ori ai unei construcţii juridice similare acestora, cunoscute ca fiind înfiinţate în beneficiul de facto al uneia dintre persoanele prevăzute la alin. (2).

Art. 5    Fără a aduce atingere aplicării, pe baza unei evaluări a riscului, a măsurilor suplimentare de cunoaştere a clientelei, după împlinirea unui termen de un an de la data la care persoana a încetat să mai ocupe o funcţie publică importantă, entităţile raportoare nu mai consideră persoana respectivă ca fiind expusă public.

Art. 6    Prin beneficiar real se înţelege orice persoană fizică ce deţine sau controlează în cele din urmă clientul şi/sau persoana fizică în numele căruia/căreia se realizează o tranzacţie, o operaţiune sau o activitate. Noţiunea de beneficiar real include cel puţin:

6.1  în cazul societăţilor prevăzute în Legea societăţilor nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:

6.1.1        persoana sau persoanele fizice care deţin ori controlează în cele din urmă o persoană juridică prin exercitarea dreptului de proprietate, în mod direct sau indirect, asupra unui număr de acţiuni sau de drepturi de vot suficient de mare pentru a-i asigura controlul ori prin participaţia în capitalurile proprii ale persoanei juridice sau prin exercitarea controlului prin alte mijloace, persoana juridică deţinută sau controlată nefiind o persoană juridică înregistrată la registrul comerţului ale cărei acţiuni sunt tranzacţionate pe o piaţă reglementată şi care este supusă unor cerinţe de publicitate în acord cu cele reglementate de legislaţia Uniunii Europene ori cu standarde fixate la nivel internaţional. Acest criteriu este considerat a fi îndeplinit în cazul deţinerii a cel puţin 25% din acţiuni plus o acţiune sau participaţia în capitalurile proprii ale persoanei juridice într-un procent de peste 25%;

6.1.2        persoana sau persoanele fizice ce asigură conducerea persoanei juridice, în cazul în care, după epuizarea tuturor mijloacelor posibile şi cu condiţia să nu existe motive de suspiciune, nu se identifică nicio persoană fizică în conformitate cu pct. 1 ori în cazul în care există orice îndoială că persoana identificată este beneficiarul real, caz în care entitatea raportoare este obligată să păstreze şi evidenţa măsurilor aplicate în scopul identificării beneficiarului real în conformitate cu pct. 1 şi prezentul punct;

6.2   în cazul fiduciilor:

6.2.1        constituitorul/constituitorii;

6.2.2        fiduciarul/fiduciarii;

6.2.3        protectorul/protectorii, dacă există;

6.2.4        beneficiarii sau, în cazul în care persoanele care beneficiază de construcţia juridică sau entitatea juridică nu au fost încă identificate, categoria de persoane în al căror interes principal se constituie sau funcţionează construcţia juridică sau entitatea juridică;

6.2.5        oricare altă persoană fizică ce exercită controlul în ultimă instanţă asupra fiduciei prin exercitarea directă sau indirectă a dreptului de proprietate sau prin alte mijloace;

6.3  In cazul entităţilor juridice precum fundaţiile şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, persoana fizică (persoanele fizice) care ocupă poziţii echivalente sau similare celor menţionate la pct.2);

6.4  In cazul persoanelor juridice, altele decât cele prevăzute la pct. 6.1 - 6.3, şi al entităţilor care administrează şi distribuie fonduri:

6.4.1        persoana fizică beneficiară a cel puţin 25% din bunurile, respectiv părţile sociale sau acţiunile unei persoane juridice sau ale unei entităţi fără personalitate juridică, în cazul în care viitorii beneficiari au fost deja identificaţi;

6.4.2        grupul de persoane în al căror interes principal se constituie ori funcţionează o persoană juridică sau entitate fără personalitate juridică, în cazul în care persoanele fizice care beneficiază de persoana juridică sau de entitatea juridică nu au fost încă identificate;

6.4.3        persoana sau persoanele fizice care exercită controlul asupra a cel puţin 25% din bunurile unei persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică, inclusiv prin exercitarea puterii de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor organelor de administraţie, conducere sau supraveghere a respectivei entităţi.

 

Cap. II            Identificarea şi monitorizarea permanentă a clienţilor. Măsuri standard de cunoaştere a clientelei. Măsuri suplimentare de cunoaştere a clientelei.

 

Art. 7    Masurile de identificare a clientelei sunt:

7.1  Identificarea și verificarea identității clienților utilizând documente, date sau informații din surse oficiale sau de încredere;

7.2  Identificarea beneficiarului real și luarea de măsuri rezonabile pentru verificarea identității beneficiarului real, în aşa fel încât CAR să cunoască cine este acesta.

7.3  Ințelegerea și, dacă e cazul, obținerea de informații privind scopul și natura intențională a relației de afaceri;

7.4  Identificarea continuă a clienților în cazul unei relații de afaceri și monitorizarea tranzacțiilor realizate pe parcursul acelei relații, pentru a ne asigura că tranzacțiile realizate sunt conforme cu ceea ce CAR cunoaşte cu privire la client, activitatea și profilul de risc al acestuia, incluzând, acolo unde este necesar, si sursa finantarii/finantarilor acestuia.

Art. 8                 Personalul CAR este obligat să ia măsuri standard de identificare a clientelei  atunci când:

8.1   Opereaza inscrieri noi in asociatie. La fiecare membru nou inscris se vor completa si inregistra la registratura CAR urmatoarele documente: cererea de inscriere in CAR; copia cartii de identitate; dovada de venit lunar.

8.2  La iniţierea unei relaţii de afaceri (imprumut, retrageri de fond social etc.)

8.3  La efectuarea tranzacţiilor ocazionale în valoare de cel puţin 10.000 euro ori echivalent, indiferent dacă tranzacţia se realizează printr-o singură operaţiune sau mai multe operaţiuni ce par a avea o legătură între ele;

8.4  Există suspiciuni că operaţiunea în cauză are drept scop spălarea banilor sau finanţarea actelor de terorism, indiferent de incidenţa prevederilor derogatorii de la obligaţia de a aplica măsurile-standard de cunoaştere a clientelei stabilite în prezenta lege şi de valoarea operaţiunii.

8.5  Dacă există îndoieli privind veridicitatea sau pertinenţa informaţiilor de identificare deja deţinute despre client.

Art. 9     In cazul persoanelor expuse politic (PEP), pe lângă măsurile standard de cunoaștere a clientelei, personalul CAR (angajat sau mandatat) este obligat să ia masuri suplimentare de cunoastere, astfel:

9.1  Sa identifice si sa inregistreze declaratiile de avere succesive ale persoanelor respective, publicate pe site-urile de Internet ale institutiilor publice;

9.2  Sa obțină aprobarea conducerii CAR pentru inițierea (sau continuarea, pentru clienții existenți) a relatiei de afaceri;

9.3  Sa adopte măsuri rezonabile pentru stabilirea sursei de avere și a sursei fondurilor;

9.4  Sa efectueze monitorizarea continuă a relației de afaceri în curs

Art. 10 Fără a aduce atingere aplicării, pe baza unei evaluări a riscului, a măsurilor suplimentare de cunoaştere a clientelei, după împlinirea unui termen de un an de la data la care persoana a încetat să mai ocupe o funcţie publică importantă, entităţile raportoare nu mai consideră persoana respectivă ca fiind expusă public.

Art. 11 Angajatii si mandatatii CAR vor stabili dacă un client sau un beneficiar real este o PEP națională sau o persoană care este sau a fost însărcinată cu o funcție importantă de către o organizație internațională. În cazurile relațiilor de afaceri de risc înalt cu astfel de persoane, se vor aplica măsurile prevăzute la pct. 9.1, 9.2 si  9.3.

Art. 12 Obligațiile pentru toate tipurile de PEP se vor aplica, de asemenea, și membrilor familiei sau asociaților apropiați ai acestor PEP.

Art. 13 Personalul angajat al CAR este obligat să ia măsuri suplimentare de cunostere a clientelei  si atunci când:

13.1Există o informatie/suspiciune de spălare a banilor sau de finanțare a terorismului;

13.2Exista îndoieli cu privire la veridicitatea datelor privind identificarea clienților, date obținute anterior de CAR.

 

Cap. III         Evaluarea si gestionarea riscurilor. Tranzactii suspecte. Supravegherea angajatilor CAR.

 

Art. 14                        Obligațiile pentru toate tipurile de PEP se vor aplica, de asemenea, și membrilor familiei sau asociaților apropiați ai acestor PEP.

Art.15 Evaluarea gradului de expunere aferent riscului privind spălarea banilor şi finanţarea actelor de terorism reprezintă abordarea sistematică a principalelor categorii de risc în acest domeniu, respectiv:

15.1 Riscul geografic – preponderenţa unui anumit tip de activitate expusă riscului la spălarea banilor şi/sau finanţarea actelor de terorism într-o zonă geografică/regiune;

15.2Riscul de ţară – reprezintă expunerea singulară a unei ţări care are un sistem legislativ lacunar sau politici interne neadecvate de prevenire şi combatere a spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism, a unei ţări cunoscute ca având o rată a criminalităţii organizate şi a corupţiei ridicate sau a unei ţări asupra căreia au fost impuse sancţiuni internaţionale;

15.3Riscul de entitate raportoare – existenţa unor sisteme necorespunzătoare în cadrul entităţii pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism, lipsa unor programe adecvate de instruire a angajaţilor în scopul recunoaşterii operaţiunilor care pot fi legate de spălarea banilor sau finanţarea terorismului;

15.4Riscul de client – persoane reprezentate prin împuterniciţi, persoane expuse politic, persoane ce efectuează tranzacţii aparent lipsite de sens din punct de vedere comercial;

15.5Riscul de produs – sensibilitatea unui produs economico-financiar faţă de spălarea de bani sau de finanţarea terorismului, specific activităţii entităţii.

15.6Riscul de tranzacţii – sensibilitatea unor operaţiuni determinate de factori interni sau externi, respectiv, operaţiuni pentru care se foloseşte cu preponderenţă numerarul, operaţiuni repetate cu sume sub limita în lei sau în valută a echivalentului a 10.000 euro sau alte operaţiuni care prezintă anomalii.

Ar.16 Prima metodă şi cea mai eficientă de recunoaştere a unei tranzacţii suspecte este să se cunoască destul de multe despre client şi despre afacerile acestuia, încât să se poată recunoaşte o tranzacţie sau o serie de tranzacţii suspecte. Ca regula, angajaţii CAR trebuie sa fie capabili   sa recunoască activitatile de spălare a banilor, daca un client se comporta in mod neobişnuit la faza de început a relaţiei de afaceri si daca tranzacţia nu are transparenta. Întrebările la care trebuie sa se răspundă pentru a determina dacă tranzacţia cu un client este suspectă sunt:

16.1 Clientul este capabil sa furnizeze informaţii personale la accesarea serviciilor financiare oferite de CAR?

16.2 Este tranzacţia normală în contextul afacerii clientului sau activităţilor sale personale?

Art.17 Angajatii CAR vor evalua tranzacţiile nu numai pe baza elementelor lor obiective dar si pe baza profilului si comportamentul clientului. Exemple de comportamente anormale ale clientului pot fi următoarele:

17.1Clienţii care refuza sau sunt reticenti in furnizarea de informaţii necesare pentru efectuarea tranzacţiilor sau care pot da informaţii nereale.

17.2Un client care este refractar in a dezvălui detalii privind activitatile sale sau in a furniza declaraţii financiare, sau acele informaţii care, in mod evident, sunt diferite faţã de cele din afaceri similare.

17.3Un client care prezintă documente de identificare neobişnuite sau suspecte pe care CAR nu le poate verifica imediat.

17.4Clienţii care solicita anularea sau restructurarea unei tranzacţii, in cazurile in care,  aşa cum a fost stabilita iniţial, derularea operaţiunii implica raportarea, identificarea, înregistrarea sau investigaţii suplimentare de către CAR.

17.5Clienţi care evita contactele directe cu angajaţii sau colaboratorii CAR, emitand mandate frecvente sau împuterniciri, in mod nejustificat.

17.6Clienţi care, fara o justificare plauzibila, folosesc un intermediar sau colaboratorul unui intermediar, situat intr-o zona departe de resedinta sau activitatea clientului.

17.7Clienţi care efectuează tranzacţii cu sume mari in numerar atunci când se cunoaşte ca ei au fost recent investigaţi in legătura cu un caz aflat in urmărire penala.

17.8Clienţi aflaţi in dificultati financiare care efectuează tranzacţii cu sume mari fara o explicaţie plauzibila a sursei fondurilor.

17.9Clienţi care, in mod neaşteptat, isi acoperă toate sau o parte din datorii.

17.10      Clienţi care cumpara serviciile oferite de CAR sau produse cu o valoare mare.

17.11      Clienţi care solicita efectuarea tranzacţiilor pe cai neobişnuite, in special, daca sunt deosebit de complexe sau implica sume mari sau au o configuraţie ilogica.

17.12      Informaţiile despre trecutul clientului nu sunt in concordanta cu afacerile sale.

17.13      Un client încearcă sa convingă angajatul sa nu-si respecte sarcinile de serviciu (ex. sa nu indosarieze spre păstrare nici o înregistrare solicitata sau formulare de raportare).

17.14      Un client apare întotdeauna acompaniat de o terţa persoana necunoscuta (dând impresia ca clientul este supravegheat sau păzit).

Art.18 Conducerea CAR va monitoriza, de asemenea, si eventualele comportamente anormale ale angajatilor CAR,  care pot fi următoarele:

18.1Schimbări neobişnuite în comportamentul angajaţilor, cum ar fi stilul de viaţă risipitor, evitarea luării de concedii, deţinerea unor elemente materiale care depăşesc posibilităţile obţinerii acestora din veniturile obişnuite.

18.2Încălcarea intenţionată de către un angajat a procedurilor interne sau a reglementărilor privind prevenirea spălării banilor.

18.3Refuzul manifestat de un angajat de a raporta tranzacţii suspecte evidente.

18.4Informarea clientului în legătură cu suspectarea acestuia în ceea ce priveşte o eventuală activitate de spălare a banilor.

18.5Solicitările clientului de a lucra exclusiv cu un anumit angajat.

 

Cap. IV         Monitorizarea operaţiunilor derulate de clienţi şi raportarea acestora către Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor

 

Art.19 Consilierii de serviciu ai CAR vor raporta in max.24 de ore presedintelui CAR si ofiterului de conformitate desemnat la nivelul conducerii CAR, daca, pe timpul serviciului lor, constata ca:

19.1Persoana care acceseaza serviciile CAR sau imputernicitul/reprezentantul/mandatarul acesteia nu este cine pretinde a fi;

19.2 Sunt indicii de natură să ridice suspiciuni referitoare la caracterul, scopul economic sau motivaţia tranzacţiei, cum ar fi existenţa unor anomalii faţă de profilul membrului CAR, precum şi atunci când există indicii că datele deţinute despre membrul CAR nu sunt reale sau de actualitate, iar acesta refuză să le actualizeze ori oferă explicaţii care nu sunt plauzibile;

19.3Circumstanţele faptice aferente unei tranzacţii corespund în tot sau în parte  idicatorilor sau tipologiilor de tranzacţii suspecte;

19.4CAR va considera suspectă orice relaţie de afaceri sau tranzacţie ocazională cu o persoană ale cărei date de identificare i-au fost comunicate punctual de către ONPCSB.

Art.20 Se interzice operatiunile in numerar la casieriile CAR cu sume mai mari decat echivalentul in lei a 10.000 euro.

Art.21 Evenimentele/constatarile consilierilor de serviciu ai CAR, descrise la art.17, se vor raporta la ONPCSB de catre ofiterul de conformitate, in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la eveniment/efectuarea tranzactiei, folosind ghidul si platforma on line pentru transmiterea notificarilor catre ONPCSB.

 

Cap. V            Modalităţi de întocmire şi păstrare a evidenţelor secundare sau operative a tuturor documentelor

 

Art.22 CAR are obligaţia de a păstra în format letric sau în format electronic, într-o formă admisă în procedurile judiciare, toate înregistrările obţinute prin aplicarea masurilor de cunoastere a clientelei, cum ar fi copii ale documentelor de identificare, monitorizărilor şi verificărilor efectuate, inclusiv informaţiilor obţinute prin mijloacele de identificare electronică necesare pentru respectarea cerinţelor de cunoaştere privind clientela, pentru o perioadă de 5 ani de la data încetării relaţiei de afaceri cu clientul ori de la data efectuării tranzacţiei ocazionale.

Art.23 CAR păstrează documente justificative şi evidenţe ale tranzacţiilor, constând în fişe de cont sau corespondenţă comercială, necesare pentru identificarea tranzacţiilor, inclusiv rezultatele oricărei analize efectuate în legătură cu clientul, de exemplu solicitările pentru a stabili istoricul şi scopul tranzacţiilor complexe, neobişnuit de mari. Aceste documente pot fi originale sau copii admise în procedurile judiciare şi trebuie păstrate pentru o perioadă de 5 ani de la data încetării relaţiei de afaceri cu clientul ori de la data efectuării tranzacţiei ocazionale.

 

Adoptare și revizuiri succesive ale procedurii:

Data adoptării/revizuirii

Hotărârea Adunării Generale de adoptare/revizuire

Data intrării în vigoare

12.12.2022

Decizia Comitetului Director nr. 705/12.12.2022

12.12.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DECIZIA COMITETULUI DIRECTOR

cu privire la aplicarea prevederilor Legii nr.129/2019

pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului

 

Art.1                   Incepand cu data prezentei Decizii, se aproba si intra in vigoare "Procedurile si politicile CAR COEZIUNEA SOCIALA pentru aplicarea legislaţiei în materia prevenirii spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism", prezentate in Anexa 1.

Art.2                   Formularul "Cerere de inscriere in CAR" se modifica prin introducerea unei noi rubrici in care persoanele aderente vor declara daca au detinut sau detin sau daca un membru al familiei lor au detinut sau detin o functie publica importanta, conform art.3 din Legea nr.129/2019. Formularul va avea forma si continutul precizat in Anexa 2 si va fi insotit de "Consimtamantul de prelucrare a datelor cu caracter personal, conform Regulamentului 679/2016 al UE", a carui forma si continut este precizat in Anexa 3.

Art.3                   In programele de instruire periodica a angajatilor se va introduce un capitol nou intitulat "Cerinte si masuri cu privire la aplicarea prevederilor Legii nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului". Prin grija ofiterului de conformitate, la aceste instruiri se vor prezenta si studia urmatoarele lucrari de specialitate, publicate prin grija ONPCSB si afisate pe site-ul CAR:

·         1. Manual de prevenire si combatere a spalarii banilor;

·         2. Manual privind abordarea pe baza de risc si indicatori de tranzactii suspecte;

·         3. Criterii si reguli recunoastere situatii de risc spalare de bani;

·         4. Ghid de identificare a beneficiarilor reali;

·         5. Ghid indicatori de suspiciune, tipologii de spalare bani;

·         6. Ghid privind factorii de risc;

·         7. Ghid tranzactii suspecte;

·         8. Schema Laundromat;

·         9. Standarde internaționale privind combaterea spălării banilor

Art.4                   Se instituie obligativitatea participarii tuturor salariatilor si mandatatilor la sesiunile de instruire on-line dedicate institutiilor financiare bancare si nebancare, organizate periodic de catre ONPCSB - detalii la https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_X6VUSCOCRwy7Eokz7HvlsA

Art.5                   Anual, in luna ianuarie, Comitetul Director al CAR nominalizeaza/reconfirma ofiterul de conformitate, conform Cap.V din Legea129/2019.

Art.6                   In termen de 30 de zile de la nominalizare/reconfirmare, ofiterul de conformitate prezinta spre dezbatere si aprobare Comitetului Director un plan anual de masuri privind aplicarea prevederilor Legii nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului.

 

Voturile exprimate de catre membrii CD

Numele si prenumele

De la distanta:

Cu participare fizica:

Pentru

Împotrivă

Abţineri

Pentru

Împotrivă

Abţineri

Alexandrescu Valentina

 

 

 

 

 

 

Apostol Cătălin Constantin

 

 

 

 

 

 

Caloian Monica

 

 

 

 

 

 

Mihai Vasile

 

 

 

 

 

 

Rînciog Dumitru

 

 

 

 

 

 

              

   Direcţia Juridica,

Mihai Vasile

 

 ----------------------------------

Informaţii procedurale privind convocarea si desfăşurarea şedinţei CD:

 

1.      Cine a convocat sedinţa CD (funcţia): Presedintele CAR

2.      Mod de lucru: Clasic, cu prezentarea membrilor CD la PLC (ziua si ora):   12.12.2022, ora 12.00

3.      Iniţiator de proiect (nume, prenume):    Rinciog Dumitru

 

             Confirm autenticitatea documentului,                                     Am luat cunostinta,

                                                         Direcţia Secretariat-Administrativă,                                     Director economic,

              Rînciog Dumitru                                                                      Oarga Mădălin-Nicuşor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DECIZIA COMITETULUI DIRECTOR

cu privire la atribuirea calitatii de reprezentant teritorial voluntar al CAR

 

Art.1                   La cererea expresa a unor persoane care au dobandit calitatea de reprezentant teritorial al CAR prin parcurgerea procedurii de acreditare prevazuta de regulamentele CAR, activitatea remunerata a acestora se poate schimba in activitate cu caracter voluntar, respectiv activitate neremunerata, in conformitate cu Legea nr.78/2014 a voluntariatului.

Art.2                   Ca urmare a cererii scrise adresate de RT Ghita Elena (Anexa nr.1), se aproba incheierea de catre CAR cu RT Ghiță Elena a unui contract de voluntariat pe o durata de 4 (patru) ani, cu atributiile prevazute in fisa postului anexata la prezenta Decizie (Anexa nr.2).    

Art.3                    Pe perioada derulării contractului de voluntariat, d-na Ghiță Elena va beneficia de decontarea cheltuielilor de transport efectuate in interesul CAR, în cuantum de cel mult 800 (opt) lei lunar.

Art.4                   Prezenta decizie se aduce la îndeplinire de către Direcția Juridică și Direcția Financiar-Contabilă.

Voturile exprimate de catre membrii CD

Numele si prenumele

In sedinta de la distanta:

In sedinta cu participare fizica:

Pentru

Împotrivă

Abţineri

Pentru

Împotrivă

Abţineri

Alexandrescu Valentina

X

 

 

 

 

 

Apostol Cătălin Constantin

X

 

 

 

 

 

Caloian Monica

X

 

 

 

 

 

Mihai Vasile

X

 

 

 

 

 

Rînciog Dumitru

X

 

 

 

 

 

              

   Direcţia Juridica,

Mihai Vasile

 

Informaţii procedurale privind convocarea si desfăşurarea şedinţei CD:

1.      Cine a convocat sedinţa CD: Vicepresedinte

2.      Mod de lucru: De la distanta, cu termen pentru dezbateri si vot:   03.02.2022, ora 14.00

3.      Iniţiator de proiect:  Mihai Vasile 

 

             Confirm autenticitatea documentului,                                       Am luat cunostinta,

             Direcţia Secretariat-Administrativă,                                      Director economic,

             Rînciog Dumitru                                                                         Oarga Mădălin-Nicuşor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DECIZIA COMITETULUI DIRECTOR

cu privire la preluarea atributiilor compartimentului de verificare si analiza dosare

de catre consilierii de serviciu principal si secundar

 

Art.1                   Incepand cu data de 01.02.2022, atributiile compartimentului de verificare si analiza a dosarelor de imprumut vor fi preluate de catre salariatii/mandatatii planificati sa execute serviciul de consiliere, dupa cum urmeaza:

a.       Consilierul de serviciu principal va verifica si va fi coordonator de dosare pentru cererile de imprumut primite pe e-mail de catre CAR pe durata serviciului sau;

b.      Consilierul de serviciu secundar va verifica si va fi coordonator de dosare pentru cererile de imprumut primite prin posta sau prezentate personal la Registratura CAR.

Art.2                   Formularul "Fisa de evidenta si evaluare a cererii de imprumut" se modifica conform Anexei 1.

Art.3                   Atributiile coordonatorilor dosarelor de imprumut sunt precizate in Anexa 2.

Art.4                   Deciziile Comisiei de Imprumuturi vor avea forma si continutul conform Anexei 3.

Voturile exprimate de catre membrii CD

Numele si prenumele

In sedinta de la distanta:

In sedinta cu participare fizica:

Pentru

Împotrivă

Abţineri

Pentru

Împotrivă

Abţineri

Alexandrescu Valentina

 

 

 

 

 

 

Apostol Cătălin Constantin

 

 

 

 

 

 

Caloian Monica

 

 

 

 

 

 

Mihai Vasile

 

 

 

 

 

 

Rînciog Dumitru

 

 

 

 

 

 

  

Direcţia Juridica,

Mihai Vasile

 

Informaţii procedurale privind convocarea si desfăşurarea şedinţei CD:

1.      Cine a convocat sedinţa CD: Presedintele CAR

2.      Mod de lucru: Clasic, cu prezentarea membrilor CD la PLC (ziua si ora):   27.01.2022, ora 11.00

3.      Iniţiator de proiect:  Rinciog Dumitru 

 

             Confirm autenticitatea documentului,                                       Am luat cunostinta,

Direcţia Secretariat-Administrativă,                                     Direcţia Financiar-Contabilă,

             Rînciog Dumitru                                                                       Oarga Mădălin-Nicuşor


Anexa 1

Consilier sv. coordonator al dosarului de imprumut _________________________________

 

FIȘA DE EVIDENȚĂ ȘI EVALUARE A CERERII DE ÎMPRUMUT

A. Date despre solicitant și împrumut:

Solicitant ................................................................................. Nr. inreg. cerere  .......................

Suma solicitată  ____________ Nr. rate ______ Suma propusa de CAR  ____________ Nr. rate _________

 O-Tip1(6,5%);  O-Tip2(8,5%);  O-Tip3(Refinanțare);  O-Prin RT(+2%)____________________________

Mod de plată: Numerar ____ Bancă ___ Mandat poștal ____Mandat on line ____  

B.            Documente depuse la dosar:

Solicitant

Girant 1

Girant 2

Girant 3

Girant 4

Cerere de imprumut cf. tipului solicitat

 

*

*

*

*

Cerere de inscriere (numai pt.membrii noi)

 

*

*

*

*

Extras de cont

 

*

*

*

*

Oferta precontractuala

 

*

*

*

*

Carte identitate

 

 

 

 

 

Dovada de venit

 

 

 

 

 

Dovada proprietății

 

 

 

 

 

Declaratie angajament girant

*

 

 

 

 

C.    Verificarea bonitatii:

Venitul  net

 

 

 

 

 

1/3 din venitul net

 

 

 

 

 

Verif. adev. venit (portal ANAF)

 

 

 

 

 

Nr. popriri (portal Min. Justitiei)

 

 

 

 

 

D.   Sume negociate (imprumut tip 1 sau 2):

Suma impru mutata (lei)

Nr. de rate

Rata lunara (lei)

Dobanda totala (lei)

FS existent

(lei)

FS care se completeaza din imprumut (lei)

FS necesar (1/3 din suma imprumutata)

(lei)

Imprumut net

 (lei)

Dobanda efectiva (% pe an)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E.  Sume negociate la refinantare (imprumut tip 3):

Suma imprumutata     (lei)

Sume care se retin din imprumutul nou,  pentru achitarea imprumutului vechi

Suma de restituit pt. rambursare anticipata (lei)

Date privind noul imprumut (de refinantare)

Rate neachitate

(lei)

Dobanda restan ta

(lei)

Penalitati

(lei)

Chel tuieli de notificare

(lei)

Nr.  rate

Rata lunara (lei)

Dobanda totala (lei)

FS exis tent (lei)

FS care se completeaza din imprumut (lei)

Imprumut net

 (lei)

Dobanda efectiva (% pe an)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F.     Observatii:

 

 

G.    Stadiul rezolvarii dosarului:

Postare cerere online (data) ....................... Predat la Cp. Contracte (nr. Decizie CI) ...........................   Contract intocmit (data) .......................   Acordat (consilier) .............................   Platit (casier) .............................  


Anexa 2

 

Atributiile coordonatorului dosarului de imprumut

 

1.    Verifică existența, condițiile de formă și de conținut a documentelor depuse de către solicitanții de împrumuturi la dosarul constituit în acest scop;

2.    Colaborează cu ceilalti consilieri de serviciu cu privire la documentele depuse la dosarele de împrumut, referitor la existența și corectitudinea acestora, termenele de depunere și analiză, aspectele particulare ale unor dosare etc;

3.    Verifică datele declarate/cuprinse în documentele depuse de solicitanții de împrumuturi cu privire la persoanele în cauză (titular și giranți) și instituțiile/societățile/firmele care au eliberat adeverințele respective. Verificarea cuprinde inclusiv confruntarea cu datele obținute de pe site-urile de resort (ANAF, Instațele de Judecată etc);

4.    În situația în care descoperă date și informații care fac imposibilă acordarea împrumutului, informează despre această situație Presedintele/vicepreședintele CAR și acționează în conformitate cu indicațiile primite;

5.    Verifică dacă solicitantul de împrumut are sau nu un eventual contract de împrumut în derulare, dacă are fondul social corespunzător împrumutului solicitat și dacă giranții mai figurează sau nu în alte dosare de împrumut;

6.    Comunică solicitanților de împrumut sau reprezentanților teritoriali toate neregulile constatate pe timpul verificării dosarelor de împrumut cu scopul remedierii acestora;

7.    Colaborează cu Direcția Financiar Contabilă pentru obținerea datelor necesare în vederea cunoașterii situației la zi din punct de vedere financiar a unor membri ai asociației care doresc refinanțarea contractelor de împrumut existente sau pentru rambursarea anticipată a ratelor rămase de plată în vederea încheierii unui nou contract de împrumut;

8.    Colaborează cu reprezentanții teritoriali în privința primirii,  întocmirii și aprobării dosarelor de împrumut;

9.    Dupa finalizarea verificarii si analizei documentelor si a bonitatii solicitantilor de imprumut si a girantilor, scaneaza  dosarele, le posteaza in Registrul electronic, apoi le trimite spre aprobare la Comisia de imprumuturi, folosind formularul din Anexa 3.

10.  Preda Compartimentului Contracte dosarele de imprumut aprobate de catre Comisia de Imprumuturi.


Anexa 3

 

Nr. ___________din ________________

 

 

 

DECIZIA COMISIEI PENTRU ÎMPRUMUTURI (CI)

cu privire la cererea de imprumut inregistrata cu nr._______________

 

Data înregistrării cererii de împrumut

Data prezentării dosarului complet

Nume și prenume

Localitate de domiciliu

Suma solicitată (lei)

Suma aprobată de CI

Nr rate

Mod de plata

Tip împru mut

Loc acordare

RT

Data con tract

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data adoptării:  ............................

Membrii Comisiei de Imprumuturi

Voturi exprimate:

Pentru

Împotriva

Abțineri

Sef Direcția Financiar-Contabilă

 

 

 

Sef Direcția Juridică

 

 

 

Sef Direcția Secretariat-Administrativa

 

 

 

Șef Comp. Contracte

 

 

 

Șef Comp. Notificari si Recuperare Creante

 

 

 

 

Informații procedurale privind convocarea și desfășurarea ședinței CI:

 

4.      Mod de lucru: De la distantă, cu termen pentru dezbateri și vot (ziua și ora):  ....................., ..........

5.      Inițiator de proiect (coordonator de dosar):   

 

 

                                 Direcția Secretariat-Administrativa,                             Direcția Financiar-Contabilă,

 

               ------------------------------------------------------                  --------------------------------------

                            (nume, prenume, semnătura)                                       (nume, prenume, semnătura)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DECIZIA COMITETULUI DIRECTOR

cu privire la schimbarea denumirii unei functii din organigrama CAR

 

Art.1                   Incepand cu 01.02.2022, functia "Sef Directie" din cadrul Directiei Financiar-Contabile se schimba in "Director economic".

Art.2                   Celelalte prevederi ale Deciziei CD nr. 783/30.12.2020 cu privire la modificarea organigramei CAR si a grilei de salarizare raman neschimbate.

Art.3                   Directia Juridica va insera noua denumire a functiei in toate documentele de personal.

 

Voturile exprimate de catre membrii CD: 

Numele si prenumele

In sedinta de la distanta:

In sedinta cu participare fizica:

Pentru

Împotrivă

Abţineri

Pentru

Împotrivă

Abţineri

Alexandrescu Valentina

 

 

 

 

 

 

Apostol Cătălin Constantin

 

 

 

 

 

 

Caloian Monica

 

 

 

 

 

 

Mihai Vasile

 

 

 

 

 

 

Rînciog Dumitru

 

 

 

 

 

 

              

   Direcţia Juridica,

Mihai Vasile

 

Informaţii procedurale privind convocarea si desfăşurarea şedinţei CD:

1.      Cine a convocat sedinţa CD: Presedintele CAR

2.      Mod de lucru: Clasic, cu prezentarea membrilor CD la PLC (ziua si ora):   27.01.2022, ora 11.00

3.      Iniţiator de proiect:  Mihai Vasile

 

             Confirm autenticitatea documentului,                                       Am luat cunostinta,

Direcţia Secretariat-Administrativă,                                     Direcţia Financiar-Contabilă,

             Rînciog Dumitru                                                                       Oarga Mădălin-Nicuşor

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt permise in scopul informarii mai rapide si reciproce a membrilor CAR, in legatura cu unele probleme de natura tehnica ce pot sa apara in procesul de logare si folosire a serviciului de vizualizare online a situatiilor financiare.