DECLARAŢIE DE CONSIMŢĂMÂNT
privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conf.
Reg. (UE) 2016/679
Subsemnata/ul________________________________________, de profesie __________________, cu domiciliul în ________________________ str. _______________________, nr. ___, bloc ______, sc. ___, ap. ____, cod _________, jud./sector _________________, CNP __________________________, posesor al BI/CI seria ____ nr. _________, eliberat/ă la data de ___.___._____ de către _________________, declar ca:
Sunt de acord cu utilizarea şi prelucrarea datelor mele cu caracter personal de către Asociatia Casa de Ajutor Reciproc "Coeziunea Sociala", denumita in continuare prescurtat CAR, cu sediul in Bucureşti, str. Bogota, nr.6, Sector 1, inclusiv cu comunicarea lor, dacă va fi necesar, către alte entităţi cum ar fi: BIROUL DE CREDIT, ANAF, ARHIVA ELECTRONICA si alte baze de date ale autoritatilor publice.
Am fost informat/ă cu privire la prevederile Regulamentului
nr. 679/27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce
priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie
a acestor date, cu respectarea următoarelor drepturi:
Dreptul de acces -
conform căruia, persoana are dreptul de a
obţine o confirmare din partea CAR, că prelucrează sau nu datele cu caracter
personal şi, în caz afirmativ, acces la datele respective şi la informaţii
privind modalitatea în care sunt prelucrate.
Dreptul la
portabilitatea datelor - se referă la
dreptul de a primi datele personale într-un format structurat, utilizat în mod
curent şi la dreptul ca aceste date să fie transmise direct altui operator,
dacă acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.
Dreptul la
opoziţie - vizează dreptul de a se opune
prelucrării datelor personale.
Dreptul la rectificare - se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu
caracter personal inexacte.
Dreptul la
ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat") - înseamnă dreptul de a solicita ştergerea datele cu caracter
personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care apare unul din
următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor
pentru care au fost colectate sau prelucrate; îmi retrag consimţământul şi nu
există nici un alt temei juridic pentru prelucrare.
Dreptul la
restricţionarea prelucrării - poate fi exercitat în cazul în care se contestă exactitatea
datelor, pe o perioadă care permite instituţiei verificarea corectitudinii
acestora; prelucrarea este ilegală, iar titularul se opune ştergerii datelor cu
caracter personal, solicitând în schimb, restricţionarea.
Mi s-a adus la cunoştinţă despre faptul că refuzul meu de
a furniza datele cu caracter personal solicitate de către CAR determină
imposibilitatea accesarii serviciilor financiare oferite de aceasta institutie.
Ma oblig sa informez in scris CAR, in max 15 zile, dacă
datele mele cu caracter personal furnizate vor suferi modificări (schimbare nume,
domiciliu, loc de muncă, statut civil, adresa poștală/de e-mail, nr. telefon
etc.) atfel încât să nu periclitez primirea oportună a comunicărilor
din partea CAR.
Totodată am fost informat/ă cu privire la faptul că
aceste date vor fi tratate confidenţial, în conformitate cu prevederile
Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27
aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte
prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor
date.
Data:
______.______._________ _____________________________________________________
(numele,
prenumele, semnătura)
Nr. fișă ________ Nr. PLL________
Reprezentant
local_____________________
(nume, prenume)
PLL (localitatea) _____________________
CERERE DE ÎNSCRIERE
Subsemnata/ul ________________________________________,
de profesie _____________________,
cu domiciliul în ________________________ str. _______________________,
nr. ___, bloc ______, sc. ___, ap. ____, cod _________, jud./sector
_________________, CNP ______________________, posesor al BI/CI seria ____ nr.
_________, eliberat/ă la data de ___.___._____ de către _________________, solicit
înscrierea în Asociația Casa de Ajutor Reciproc "Coeziunea Socială"
(CAR).
Am luat cunostință de
prevederile Statutului CAR si ale Regulamentului Activității Financiare și mă
oblig să le respect.
In
baza prevederilor Legii nr.129/2019 pentru prevenitea si combaterea spalarii
banilor si finantarii terorismului, declar ca:
- Detin/am detinut o functie publica
importanta;
- Un membru al familiei mele detine/a detinut o
functie publica importanta.
Împuternicesc ca beneficiar pentru ridicarea fondului social, in caz de deces
pe:
__________________________________________________, născut/ă în anul___________,
grad de rudenie___________ tel. _____________________ e-mail ____________________________________
Domiciliu ___________________________________________________________________________
Datele mele de contact: tel. _____________________ e-mail ________________________________ adresa
poștală de corespondenta (alta decat cea de domiciliu): _________________________________
___________________________________________________________________________________
Anexez la prezenta cerere:
o
Cartea
de identitate, in copie conforma cu originalul;
o
Dovada
de venit;
o
Consimtamantul de prelucrare
a datelor cu caracter personal.
Data: ______.______._________
___________________________________________________
(numele, prenumele, semnătura)
Proceduri si politici ale CAR COEZIUNEA SOCIALA pentru
aplicarea legislaţiei în materia prevenirii spălării banilor şi a finanţării
actelor de terorism
Prezentele
proceduri si politici interne sunt instituite ca parte a Regulamentului Intern
al Asociatiei Casa de Ajutor Reciproc "Coeziunea Sociala", denumita
in continuare prescurtat CAR, in scopul aplicarii prevederilor Legii
nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii
terorismului. Astfel se stabilesc obligatiile salariatilor si mandatatilor CAR privind
cunoaşterea clientelei, modul de
păstrare a evidenţelor secundare sau operative, de control intern, de evaluare
şi de gestionare a riscurilor, de asigurare a unui management de conformitate
şi de comunicare, pentru a preveni şi a împiedica operaţiunile suspecte de
spălare a banilor sau de finanţare a terorismului.
Cap. I
Definiţii si noţiuni prevăzute de
actele normative pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi a
finanţării terorismului
Art. 1
Termenii şi expresiile folosite in prezentele
proceduri si politici interne ale CAR au următoarele semnificaţii:
- Prin spălarea banilor se înţelege:
1.1 schimbarea sau transferul de bunuri, cunoscând
că provin din săvârşirea de infracţiuni, în scopul ascunderii sau al
disimulării originii ilicite a acestor bunuri ori în scopul de a ajuta persoana
care a săvârşit infracţiunea din care provin bunurile să se sustragă de la
urmărire, judecată sau executarea pedepsei;
1.2 ascunderea ori disimularea adevăratei naturi, a
provenienţei, a situării, a dispoziţiei, a circulaţiei sau a proprietăţii
bunurilor ori a drepturilor asupra acestora, cunoscând că bunurile provin din
săvârşirea de infracţiuni;
1.3 dobândirea, deţinerea sau folosirea de bunuri de
către o altă persoană decât subiectul activ al infracţiunii din care provin
bunurile, cunoscând că acestea provin din săvârşirea de infracţiuni.
- Prin finanţarea terorismului se înţelege colectarea sau punerea la dispoziție, direct ori indirect, de
fonduri, licite sau ilicite, cu intenția de a fi folosite sau cunoscând că
acestea urmează a fi folosite, în tot ori în parte, pentru săvârșirea
actelor de terorism sau pentru susținerea unei entități teroriste;
- Bunuri
înseamnă activele de orice fel, corporale sau necorporale, mobile ori
imobile, tangibile sau intangibile, precum şi documentele juridice sau
instrumentele sub orice formă, inclusiv electronică sau digitală, care
atestă un titlu ori un drept sau interese cu privire la acestea;
- Relaţie de corespondent reprezintă:
4.1 furnizarea de servicii bancare de către o
instituţie de credit în calitate de corespondent pentru o altă instituţie de
credit în calitate de respondent, inclusiv servicii de cont curent sau de
depozit şi servicii conexe, precum gestionarea numerarului, transferuri
transfrontaliere de fonduri, compensarea cecurilor, servicii de conturi de
corespondent accesibile direct clienţilor şi servicii de schimb valutar;
4.2 relaţia dintre o instituţie de credit şi o
instituţie financiară ori dintre două instituţii financiare, în vederea
prestării de servicii similare celor de la pct. 1 de către instituţia
corespondentă pentru instituţia respondentă, inclusiv relaţiile stabilite
pentru tranzacţii cu titluri de valoare sau transferuri de fonduri;
- Transferuri externe
în şi din conturi bancare înseamnă transferurile transfrontaliere, precum
şi operaţiunile de plăţi şi încasări efectuate pe teritoriul României de
către un client nerezident;
- Instituţie de credit
înseamnă o instituţie astfel cum este definită la art. 4 alin.
(1) pct. 1) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului
European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale
pentru instituţiile de credit şi societăţile de investiţii şi de
modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, inclusiv sucursalele
situate într-un stat membru ale unei astfel de instituţii, indiferent dacă
sediul central este situat într-un stat membru sau într-un stat terţ;
- Instituţie financiară
înseamnă:
7.1 întreprinderea, alta decât o instituţie de
credit, care efectuează una sau mai multe dintre activităţile enumerate la art.
18 alin. (1) lit. b) -1), n) şi n1) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi
adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv furnizorii de
servicii poştale care prestează servicii de plată şi entităţile specializate
care desfăşoară activităţi de schimb valutar;
7.2 asigurătorii, asigurătorii compozit,
asigurătorii captivi, asigurătorii micşti, reasigurătorii, astfel cum sunt
definiţi la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 237/2015 privind
autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu
modificările şi completările ulterioare, şi intermediarii de asigurări şi/sau
reasigurări, astfel cum sunt definiţi la art. 3 alin. (1) pct. 11 şi 13 din
Legea nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu completările
ulterioare, cu excepţia intermediarilor secundari, astfel cum sunt definiţi la
art. 3 pct. 16 din Legea nr. 236/2018, cu completările ulterioare;
7.3 depozitarii centrali, administratorii de fonduri
alternative de investiţii, contrapărţile centrale, societăţile de servicii de
investiţii financiare şi alte entităţi autorizate în baza legislaţiei naţionale
în vederea prestării serviciilor şi activităţilor de investiţii, societăţile de
administrare a investiţiilor, societăţile de investiţii, entităţile care
administrează un loc de tranzacţionare, Fondul de compensare a investitorilor,
aşa cum sunt definiţi potrivit prevederilor legale;
7.4 administratorii de fonduri de pensii private, în
nume propriu şi pentru fondurile de pensii private pe care le administrează;
7.5 sucursale situate într-un stat membru ale
instituţiilor financiare prevăzute la pct. 1-4, indiferent dacă sediile
lor reale sunt situate într-un stat membru sau într-un stat terţ;
7.6 o întreprindere de investiţii astfel cum este
definită în legislaţia naţională privind pieţele de instrumente financiare;
7.7 un organism de plasament colectiv care îşi
comercializează unităţile sau acţiunile;
- Prin sucursală a unei instituţii de credit sau financiare se înţelege
un punct de lucru care reprezintă o parte dependentă din punct de vedere
juridic de o instituţie de credit sau de o instituţie financiară şi care
desfăşoară direct toate sau unele dintre activităţile specifice acestora;
- Prin relaţie de afaceri se înţelege relaţia profesională legată de
activităţile prestate de entităţile raportoare prevăzute la art.
5 şi despre care, la momentul stabilirii contactului, se consideră a
fi de o anumită durată;
- Prin tranzacţie
ocazională se înţelege tranzacţia desfăşurată în afara unei relaţii de
afaceri;
- Bancă fictivă
înseamnă o instituţie de credit, instituţie financiară sau o altă
instituţie care desfăşoară activităţi echivalente celor desfăşurate de o
instituţie de credit sau financiară, care este înregistrată într-o
jurisdicţie în care aceasta nu are o prezenţă fizică prin care să se
exercite efectiv conducerea şi gestiunea instituţiei şi care nu este
afiliată unui grup financiar reglementat şi supus efectiv unei
supravegheri consolidate;
- Prin furnizori de servicii pentru societăţi şi alte entităţi sau
construcţii juridice se înţelege orice persoană fizică sau juridică ce
prestează cu titlu profesional oricare dintre următoarele servicii pentru
terţi:
12.1constituie societăţi sau alte persoane juridice;
12.2exercită funcţia de director ori administrator al unei societăţi
sau are calitatea de asociat al unei societăţi de persoane sau al unei asocieri
în participaţie ori o calitate similară în cadrul altor persoane juridice sau
intermediază ca o altă persoană să exercite aceste funcţii ori calităţi;
12.3furnizează un sediu social, un domiciliu ales sau orice alt
serviciu legat de o societate sau orice altă persoană juridică ori construcţie
juridică similară;
12.4exercită calitatea de fiduciar într-o fiducie sau într-o
construcţie similară acesteia sau intermediază ca o altă persoană să exercite
această calitate;
12.5acţionează sau intermediază ca o altă persoană să acţioneze ca
acţionar pentru o persoană juridică, alta decât o societate ale cărei acţiuni
sunt tranzacţionate pe o piaţă reglementată care este supusă unor cerinţe de
publicitate în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene sau cu standarde
fixate la nivel internaţional;
- Grup
înseamnă un grup de întreprinderi format dintr-o societate-mamă, filialele
acesteia şi entităţi în cadrul cărora societatea-mamă sau filialele
acesteia deţin o participaţie, precum şi întreprinderile care au obligaţia
depunerii situaţiilor financiare consolidate, conform Legii
contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Organism
de autoreglementare
înseamnă uniunile, corpurile profesionale sau alte forme asociative ale
profesiilor reglementate, care au competenţe de reglementare a activităţii
membrilor lor, prin emiterea de regulamente şi instrucţiuni privind
activitatea şi conduita etică a membrilor, de control şi supraveghere a
exercitării atribuţiilor legale ale acestora;
- Conducere
de rang superior înseamnă orice persoană care
deţine cunoştinţe suficiente privind expunerea entităţii la riscul de
spălare a banilor şi de finanţare a terorismului şi care ocupă o funcţie
suficient de înaltă pentru a lua decizii cu efect asupra acestei expuneri,
fără a fi necesar să fie întotdeauna un membru al organului colectiv de
conducere şi administrare;
- Client/clientelă înseamnă orice persoană fizică, juridică sau entitate
fără personalitate juridică cu care entităţile raportoare desfăşoară
relaţii de afaceri ori cu care desfăşoară alte operaţiuni cu caracter
permanent sau ocazional. Se consideră client al unei entităţi raportoare orice
persoană cu care, în desfăşurarea activităţilor sale, entitatea raportoare
a negociat o tranzacţie, chiar dacă respectiva tranzacţie nu s-a
finalizat, precum şi orice persoană care beneficiază sau a beneficiat, în
trecut, de serviciile unei entităţi raportoare;
- Termenii: prestator de servicii de plată, instituţie de plată, agent,
remitere de bani au semnificaţiile prevăzute la art. 2 şi
art. 5 pct. 1, 16 şi 27 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 113/2009 privind serviciile de plată, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 197/2010, cu modificările şi completările ulterioare;
- Termenii: emitent de monedă electronică, instituţie emitentă de monedă
electronică, monedă electronică, distribuitor au semnificaţiile
prevăzute la art. 2 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) lit.
d) -f) din Legea nr. 127/2011 privind activitatea de emitere de
monedă electronică, cu modificările ulterioare;
- Sediu real
- sediul definit la art. 14 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
- Stat membru
reprezintă un stat membru al Spaţiului Economic European.
Art. 2
Persoanele
expuse public sunt persoanele fizice care
exercită sau au exercitat funcţii publice importante. Prin funcţii publice
importante se înţeleg:
2.1 şefi de stat, şefi de guvern, miniştri şi
miniştri adjuncţi sau secretari de stat;
2.2 membri ai Parlamentului sau ai unor organe
legislative centrale similare;
2.3 membri ai organelor de conducere ale partidelor
politice;
2.4 membri ai curţilor supreme, ai curţilor
constituţionale sau ai altor instanţe judecătoreşti de nivel înalt ale căror
hotărâri nu pot fi atacate decât prin căi extraordinare de atac;
2.5 membri ai organelor de conducere din cadrul
curţilor de conturi sau membrii organelor de conducere din cadrul consiliilor
băncilor centrale;
2.6 ambasadori, însărcinaţi cu afaceri şi ofiţeri
superiori în forţele armate;
2.7 membrii consiliilor de administraţie şi ai
consiliilor de supraveghere şi persoanele care deţin funcţii de conducere ale
regiilor autonome, ale societăţilor cu capital majoritar de stat şi ale
companiilor naţionale;
2.8 directori, directori adjuncţi şi membri ai
consiliului de administraţie sau membrii organelor de conducere din cadrul unei
organizaţii internaţionale.
Art. 3 Membri
ai familiei persoanei expuse public sunt:
3.1 soţul persoanei expuse public sau concubinul
acesteia/persoana cu care aceasta se află în relaţii asemănătoare acelora
dintre soţi;
3.2 copiii şi soţii ori concubinii acestora,
persoanele cu care copiii se află în relaţii asemănătoare acelora dintre soţi;
3.3 părinţii.
Art. 4 Persoanele
cunoscute ca asociaţi apropiaţi ai persoanelor expuse public sunt:
4.1 persoanele fizice cunoscute ca fiind
beneficiarii reali ai unei persoane juridice, ai unei entităţi fără
personalitate juridică ori ai unei construcţii juridice similare acestora
împreună cu oricare dintre persoanele prevăzute la art.3 sau ca având
orice altă relaţie de afaceri strânsă cu o astfel de persoană;
4.2 persoanele fizice care sunt singurii beneficiari
reali ai unei persoane juridice, ai unei entităţi fără personalitate juridică
ori ai unei construcţii juridice similare acestora, cunoscute ca fiind
înfiinţate în beneficiul de facto al uneia dintre persoanele prevăzute
la alin. (2).
Art. 5 Fără
a aduce atingere aplicării, pe baza unei evaluări a riscului, a măsurilor
suplimentare de cunoaştere a clientelei, după împlinirea unui termen de un an
de la data la care persoana a încetat să mai ocupe o funcţie publică
importantă, entităţile raportoare nu mai consideră persoana respectivă ca fiind
expusă public.
Art. 6 Prin
beneficiar real se înţelege orice
persoană fizică ce deţine sau controlează în cele din urmă clientul şi/sau
persoana fizică în numele căruia/căreia se realizează o tranzacţie, o
operaţiune sau o activitate. Noţiunea de beneficiar real include cel puţin:
6.1 în cazul
societăţilor prevăzute în Legea societăţilor nr.31/1990, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare:
6.1.1
persoana
sau persoanele fizice care deţin ori controlează în cele din urmă o persoană
juridică prin exercitarea dreptului de proprietate, în mod direct sau indirect,
asupra unui număr de acţiuni sau de drepturi de vot suficient de mare pentru
a-i asigura controlul ori prin participaţia în capitalurile proprii ale
persoanei juridice sau prin exercitarea controlului prin alte mijloace,
persoana juridică deţinută sau controlată nefiind o persoană juridică
înregistrată la registrul comerţului ale cărei acţiuni sunt tranzacţionate pe o
piaţă reglementată şi care este supusă unor cerinţe de publicitate în acord cu
cele reglementate de legislaţia Uniunii Europene ori cu standarde fixate la
nivel internaţional. Acest criteriu este considerat a fi îndeplinit în cazul
deţinerii a cel puţin 25% din acţiuni plus o acţiune sau participaţia în
capitalurile proprii ale persoanei juridice într-un procent de peste 25%;
6.1.2
persoana
sau persoanele fizice ce asigură conducerea persoanei juridice, în cazul în
care, după epuizarea tuturor mijloacelor posibile şi cu condiţia să nu existe
motive de suspiciune, nu se identifică nicio persoană fizică în conformitate cu
pct. 1 ori în cazul în care există orice îndoială că persoana identificată este
beneficiarul real, caz în care entitatea raportoare este obligată să păstreze
şi evidenţa măsurilor aplicate în scopul identificării beneficiarului real în
conformitate cu pct. 1 şi prezentul punct;
6.2 în cazul
fiduciilor:
6.2.1
constituitorul/constituitorii;
6.2.2
fiduciarul/fiduciarii;
6.2.3
protectorul/protectorii,
dacă există;
6.2.4
beneficiarii
sau, în cazul în care persoanele care beneficiază de construcţia juridică sau
entitatea juridică nu au fost încă identificate, categoria de persoane în al
căror interes principal se constituie sau funcţionează construcţia juridică sau
entitatea juridică;
6.2.5
oricare
altă persoană fizică ce exercită controlul în ultimă instanţă asupra fiduciei
prin exercitarea directă sau indirectă a dreptului de proprietate sau prin alte
mijloace;
6.3 In cazul entităţilor juridice precum fundaţiile şi al construcţiilor juridice
similare fiduciilor, persoana fizică (persoanele fizice) care ocupă poziţii
echivalente sau similare celor menţionate la pct.2);
6.4 In cazul persoanelor juridice, altele decât cele
prevăzute la pct. 6.1 - 6.3, şi al entităţilor care administrează şi distribuie
fonduri:
6.4.1
persoana
fizică beneficiară a cel puţin 25% din bunurile, respectiv părţile sociale sau
acţiunile unei persoane juridice sau ale unei entităţi fără personalitate
juridică, în cazul în care viitorii beneficiari au fost deja identificaţi;
6.4.2
grupul
de persoane în al căror interes principal se constituie ori funcţionează o
persoană juridică sau entitate fără personalitate juridică, în cazul în care
persoanele fizice care beneficiază de persoana juridică sau de entitatea
juridică nu au fost încă identificate;
6.4.3
persoana
sau persoanele fizice care exercită controlul asupra a cel puţin 25% din
bunurile unei persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică,
inclusiv prin exercitarea puterii de a numi sau de a revoca majoritatea
membrilor organelor de administraţie, conducere sau supraveghere a respectivei
entităţi.
Cap.
II
Identificarea şi monitorizarea
permanentă a clienţilor. Măsuri standard de cunoaştere a clientelei. Măsuri
suplimentare de cunoaştere a clientelei.
Art. 7
Masurile
de identificare a clientelei sunt:
7.1
Identificarea
și verificarea identității clienților utilizând documente, date sau informații
din surse oficiale sau de încredere;
7.2
Identificarea
beneficiarului real și luarea de măsuri rezonabile pentru verificarea
identității beneficiarului real, în aşa fel încât CAR să cunoască cine este acesta.
7.3
Ințelegerea
și, dacă e cazul, obținerea de informații privind scopul și natura intențională
a relației de afaceri;
7.4
Identificarea
continuă a clienților în cazul unei relații de afaceri și monitorizarea
tranzacțiilor realizate pe parcursul acelei relații, pentru a ne asigura că
tranzacțiile realizate sunt conforme cu ceea ce CAR cunoaşte cu privire la
client, activitatea și profilul de risc al acestuia, incluzând, acolo unde este
necesar, si sursa finantarii/finantarilor acestuia.
Art. 8
Personalul CAR este
obligat să ia măsuri standard de identificare a clientelei
atunci când:
8.1
Opereaza inscrieri noi in asociatie. La
fiecare membru nou inscris se vor completa si inregistra la registratura CAR
urmatoarele documente: cererea de inscriere in CAR; copia cartii de identitate;
dovada de venit lunar.
8.2 La iniţierea unei relaţii de
afaceri (imprumut, retrageri de fond social etc.)
8.3 La efectuarea tranzacţiilor
ocazionale în valoare de cel puţin 10.000 euro ori echivalent, indiferent dacă
tranzacţia se realizează printr-o singură operaţiune sau mai multe operaţiuni
ce par a avea o legătură între ele;
8.4 Există suspiciuni că operaţiunea
în cauză are drept scop spălarea banilor sau finanţarea actelor de terorism,
indiferent de incidenţa prevederilor derogatorii de la obligaţia de a aplica
măsurile-standard de cunoaştere a clientelei stabilite în prezenta lege şi de
valoarea operaţiunii.
8.5 Dacă există îndoieli privind
veridicitatea sau pertinenţa informaţiilor de identificare deja deţinute despre
client.
Art. 9
In
cazul persoanelor expuse politic (PEP), pe lângă măsurile standard de
cunoaștere a clientelei, personalul CAR (angajat sau mandatat) este obligat să
ia masuri suplimentare de cunoastere,
astfel:
9.1
Sa
identifice si sa inregistreze declaratiile de avere succesive ale persoanelor
respective, publicate pe site-urile de Internet ale institutiilor publice;
9.2
Sa
obțină aprobarea conducerii CAR pentru inițierea (sau continuarea, pentru
clienții existenți) a relatiei de afaceri;
9.3
Sa
adopte măsuri rezonabile pentru stabilirea sursei de avere și a sursei
fondurilor;
9.4
Sa
efectueze monitorizarea continuă a relației de afaceri în curs
Art.
10 Fără
a aduce atingere aplicării, pe baza unei evaluări a riscului, a măsurilor
suplimentare de cunoaştere a clientelei, după împlinirea unui termen de un an
de la data la care persoana a încetat să mai ocupe o funcţie publică
importantă, entităţile raportoare nu mai consideră persoana respectivă ca fiind
expusă public.
Art.
11 Angajatii si mandatatii CAR vor
stabili dacă un client sau un beneficiar real este o PEP națională sau o
persoană care este sau a fost însărcinată cu o funcție importantă de către o
organizație internațională. În cazurile relațiilor de afaceri de risc înalt cu
astfel de persoane, se vor aplica măsurile prevăzute la pct. 9.1, 9.2 si 9.3.
Art.
12 Obligațiile pentru toate tipurile
de PEP se vor aplica, de asemenea, și membrilor familiei sau asociaților
apropiați ai acestor PEP.
Art.
13 Personalul
angajat al CAR este
obligat să ia măsuri suplimentare de cunostere a clientelei si atunci când:
13.1Există o informatie/suspiciune de
spălare a banilor sau de finanțare a terorismului;
13.2Exista îndoieli cu privire la veridicitatea
datelor privind identificarea clienților, date obținute anterior de CAR.
Cap.
III
Evaluarea si gestionarea
riscurilor. Tranzactii suspecte. Supravegherea angajatilor CAR.
Art.
14
Obligațiile
pentru toate tipurile de PEP se vor aplica, de asemenea, și membrilor familiei
sau asociaților apropiați ai acestor PEP.
Art.15 Evaluarea gradului de expunere
aferent riscului privind spălarea banilor şi finanţarea actelor de terorism
reprezintă abordarea sistematică a principalelor categorii de risc în acest
domeniu, respectiv:
15.1 Riscul geografic – preponderenţa unui anumit tip de activitate
expusă riscului la spălarea banilor şi/sau finanţarea actelor de terorism
într-o zonă geografică/regiune;
15.2Riscul
de ţară –
reprezintă expunerea singulară a unei ţări care are un sistem legislativ
lacunar sau politici interne neadecvate de prevenire şi combatere a spălării
banilor şi a finanţării actelor de terorism, a unei ţări cunoscute ca având o
rată a criminalităţii organizate şi a corupţiei ridicate sau a unei ţări asupra
căreia au fost impuse sancţiuni internaţionale;
15.3Riscul
de entitate raportoare
– existenţa unor sisteme necorespunzătoare în cadrul entităţii pentru
prevenirea şi combaterea spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism,
lipsa unor programe adecvate de instruire a angajaţilor în scopul recunoaşterii
operaţiunilor care pot fi legate de spălarea banilor sau finanţarea
terorismului;
15.4Riscul
de client –
persoane reprezentate prin împuterniciţi, persoane expuse politic, persoane ce
efectuează tranzacţii aparent lipsite de sens din punct de vedere comercial;
15.5Riscul
de produs –
sensibilitatea unui produs economico-financiar faţă de spălarea de bani sau de
finanţarea terorismului, specific activităţii entităţii.
15.6Riscul
de tranzacţii –
sensibilitatea unor operaţiuni determinate de factori interni sau externi,
respectiv, operaţiuni pentru care se foloseşte cu preponderenţă numerarul,
operaţiuni repetate cu sume sub limita în lei sau în valută a echivalentului a 10.000
euro sau alte operaţiuni care prezintă anomalii.
Ar.16
Prima metodă şi cea mai eficientă de recunoaştere
a unei tranzacţii suspecte este să se cunoască destul de multe despre
client şi despre afacerile acestuia, încât să se poată recunoaşte o tranzacţie
sau o serie de tranzacţii suspecte. Ca regula, angajaţii CAR trebuie sa fie
capabili sa recunoască activitatile de
spălare a banilor, daca un client se comporta in mod neobişnuit la faza de
început a relaţiei de afaceri si daca tranzacţia nu are transparenta. Întrebările
la care trebuie sa se răspundă pentru a determina dacă tranzacţia cu un client
este suspectă sunt:
16.1
Clientul este capabil sa furnizeze informaţii personale la accesarea
serviciilor financiare oferite de CAR?
16.2
Este tranzacţia normală în contextul afacerii clientului sau activităţilor sale
personale?
Art.17
Angajatii CAR vor evalua tranzacţiile nu numai pe baza elementelor lor obiective
dar si pe baza profilului si comportamentul clientului. Exemple de comportamente anormale ale clientului pot fi următoarele:
17.1Clienţii
care refuza sau sunt reticenti in furnizarea de informaţii necesare pentru efectuarea
tranzacţiilor sau care pot da informaţii nereale.
17.2Un
client care este refractar in a dezvălui detalii privind activitatile sale sau
in a furniza declaraţii financiare, sau acele informaţii care, in mod evident,
sunt diferite faţã de cele din afaceri similare.
17.3Un
client care prezintă documente de identificare neobişnuite sau suspecte pe care
CAR nu le poate verifica imediat.
17.4Clienţii
care solicita anularea sau restructurarea unei tranzacţii, in cazurile in care, aşa cum a fost stabilita iniţial, derularea
operaţiunii implica raportarea, identificarea, înregistrarea sau investigaţii
suplimentare de către CAR.
17.5Clienţi
care evita contactele directe cu angajaţii sau colaboratorii CAR, emitand
mandate frecvente sau împuterniciri, in mod nejustificat.
17.6Clienţi
care, fara o justificare plauzibila, folosesc un intermediar sau colaboratorul unui
intermediar, situat intr-o zona departe de resedinta sau activitatea
clientului.
17.7Clienţi
care efectuează tranzacţii cu sume mari in numerar atunci când se cunoaşte ca
ei au fost recent investigaţi in legătura cu un caz aflat in urmărire penala.
17.8Clienţi
aflaţi in dificultati financiare care efectuează tranzacţii cu sume mari fara o
explicaţie plauzibila a sursei fondurilor.
17.9Clienţi
care, in mod neaşteptat, isi acoperă toate sau o parte din datorii.
17.10
Clienţi
care cumpara serviciile oferite de CAR sau produse cu o valoare mare.
17.11
Clienţi
care solicita efectuarea tranzacţiilor pe cai neobişnuite, in special, daca sunt
deosebit de complexe sau implica sume mari sau au o configuraţie ilogica.
17.12
Informaţiile
despre trecutul clientului nu sunt in concordanta cu afacerile sale.
17.13
Un
client încearcă sa convingă angajatul sa nu-si respecte sarcinile de serviciu (ex.
sa nu indosarieze spre păstrare nici o înregistrare solicitata sau formulare de
raportare).
17.14
Un
client apare întotdeauna acompaniat de o terţa persoana necunoscuta (dând impresia
ca clientul este supravegheat sau păzit).
Art.18
Conducerea CAR va monitoriza, de asemenea, si eventualele comportamente anormale ale angajatilor CAR, care pot fi următoarele:
18.1Schimbări
neobişnuite în comportamentul angajaţilor, cum ar fi stilul de viaţă risipitor,
evitarea luării de concedii, deţinerea unor elemente materiale care depăşesc
posibilităţile obţinerii acestora din veniturile obişnuite.
18.2Încălcarea
intenţionată de către un angajat a procedurilor interne sau a reglementărilor
privind prevenirea spălării banilor.
18.3Refuzul
manifestat de un angajat de a raporta tranzacţii suspecte evidente.
18.4Informarea
clientului în legătură cu suspectarea acestuia în ceea ce priveşte o eventuală
activitate de spălare a banilor.
18.5Solicitările
clientului de a lucra exclusiv cu un anumit angajat.
Cap.
IV
Monitorizarea operaţiunilor
derulate de clienţi şi raportarea acestora către Oficiul National de Prevenire
si Combatere a Spalarii Banilor
Art.19 Consilierii de serviciu ai CAR
vor raporta in max.24 de ore presedintelui CAR si ofiterului de conformitate
desemnat la nivelul conducerii CAR, daca, pe timpul serviciului lor, constata
ca:
19.1Persoana care
acceseaza serviciile CAR sau imputernicitul/reprezentantul/mandatarul acesteia
nu este cine pretinde a fi;
19.2 Sunt indicii
de natură să ridice suspiciuni referitoare la caracterul, scopul economic sau
motivaţia tranzacţiei, cum ar fi existenţa unor anomalii faţă de profilul
membrului CAR, precum şi atunci când există indicii că datele deţinute despre
membrul CAR nu sunt reale sau de actualitate, iar acesta refuză să le
actualizeze ori oferă explicaţii care nu sunt plauzibile;
19.3Circumstanţele
faptice aferente unei tranzacţii corespund în tot sau în parte idicatorilor sau tipologiilor de tranzacţii
suspecte;
19.4CAR va considera suspectă orice relaţie de afaceri sau tranzacţie ocazională cu o
persoană ale cărei date de identificare i-au fost comunicate punctual de către
ONPCSB.
Art.20 Se interzice operatiunile
in numerar la casieriile CAR cu sume mai mari decat echivalentul in lei a
10.000 euro.
Art.21 Evenimentele/constatarile consilierilor de serviciu ai
CAR, descrise la art.17, se vor raporta la ONPCSB de catre ofiterul de
conformitate, in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la
eveniment/efectuarea tranzactiei, folosind ghidul si platforma on line pentru
transmiterea notificarilor catre ONPCSB.
Cap. V
Modalităţi de întocmire şi păstrare
a evidenţelor secundare sau operative a tuturor documentelor
Art.22 CAR are obligaţia de a păstra în format letric sau în format electronic,
într-o formă admisă în procedurile judiciare, toate înregistrările obţinute
prin aplicarea masurilor de cunoastere a clientelei, cum ar fi copii ale
documentelor de identificare, monitorizărilor şi verificărilor efectuate,
inclusiv informaţiilor obţinute prin mijloacele de identificare electronică
necesare pentru respectarea cerinţelor de cunoaştere privind clientela, pentru
o perioadă de 5 ani de la data încetării relaţiei de afaceri cu clientul ori de
la data efectuării tranzacţiei ocazionale.
Art.23 CAR păstrează documente justificative şi evidenţe ale
tranzacţiilor, constând în fişe de cont sau corespondenţă comercială, necesare
pentru identificarea tranzacţiilor, inclusiv rezultatele oricărei analize
efectuate în legătură cu clientul, de exemplu solicitările pentru a stabili
istoricul şi scopul tranzacţiilor complexe, neobişnuit de mari. Aceste
documente pot fi originale sau copii admise în procedurile judiciare şi trebuie
păstrate pentru o perioadă de 5 ani de la data încetării relaţiei de afaceri cu
clientul ori de la data efectuării tranzacţiei ocazionale.
Adoptare și revizuiri succesive ale
procedurii:
Data adoptării/revizuirii |
Hotărârea Adunării Generale de
adoptare/revizuire |
Data intrării în vigoare |
12.12.2022 |
Decizia Comitetului
Director nr. 705/12.12.2022 |
12.12.2022 |
DECIZIA
COMITETULUI DIRECTOR
cu privire la aplicarea
prevederilor Legii nr.129/2019
pentru prevenirea si combaterea
spalarii banilor si finantarii terorismului
Art.1
Incepand cu data
prezentei Decizii, se aproba si intra in vigoare "Procedurile si politicile CAR COEZIUNEA SOCIALA pentru aplicarea
legislaţiei în materia prevenirii spălării banilor şi a finanţării actelor de
terorism", prezentate in Anexa
1.
Art.2
Formularul "Cerere de inscriere in CAR" se modifica
prin introducerea unei noi rubrici in care persoanele aderente vor declara daca
au detinut sau detin sau daca un membru al familiei lor au detinut sau detin o
functie publica importanta, conform art.3 din Legea nr.129/2019. Formularul va
avea forma si continutul precizat in Anexa
2 si va fi insotit de "Consimtamantul
de prelucrare a datelor cu caracter personal, conform Regulamentului 679/2016
al UE", a carui forma si continut este precizat in Anexa 3.
Art.3
In programele de instruire periodica a angajatilor se va
introduce un capitol nou intitulat "Cerinte si masuri cu privire la aplicarea
prevederilor Legii nr.129/2019 pentru
prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului". Prin
grija ofiterului de conformitate, la aceste instruiri se vor prezenta si studia
urmatoarele lucrari de specialitate, publicate prin grija ONPCSB si afisate pe
site-ul CAR:
·
1. Manual de prevenire
si combatere a spalarii banilor;
·
2. Manual privind abordarea
pe baza de risc si indicatori de tranzactii suspecte;
·
3. Criterii si reguli
recunoastere situatii de risc spalare de bani;
·
4. Ghid de identificare
a beneficiarilor reali;
·
5. Ghid indicatori de
suspiciune, tipologii de spalare bani;
·
6. Ghid privind
factorii de risc;
·
7. Ghid tranzactii
suspecte;
·
8. Schema Laundromat;
·
9. Standarde
internaționale privind combaterea spălării banilor
Art.4
Se instituie
obligativitatea participarii tuturor salariatilor si mandatatilor la sesiunile
de instruire on-line dedicate institutiilor financiare bancare si nebancare, organizate
periodic de catre ONPCSB - detalii la https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_X6VUSCOCRwy7Eokz7HvlsA
Art.5
Anual, in luna ianuarie, Comitetul Director al CAR nominalizeaza/reconfirma
ofiterul de conformitate, conform Cap.V din Legea129/2019.
Art.6
In termen de 30 de zile de la nominalizare/reconfirmare,
ofiterul de conformitate prezinta spre dezbatere si aprobare Comitetului
Director un plan anual de masuri privind aplicarea
prevederilor Legii nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor
si finantarii terorismului.
Voturile exprimate de catre membrii CD:
Numele si prenumele |
De la distanta: |
Cu participare fizica: |
||||
Pentru |
Împotrivă |
Abţineri |
Pentru |
Împotrivă |
Abţineri |
|
Alexandrescu Valentina |
|
|
|
|
|
|
Apostol Cătălin Constantin |
|
|
|
|
|
|
Caloian Monica |
|
|
|
|
|
|
Mihai Vasile |
|
|
|
|
|
|
Rînciog Dumitru |
|
|
|
|
|
|
Direcţia Juridica,
Mihai Vasile
----------------------------------
Informaţii procedurale privind convocarea si desfăşurarea şedinţei CD:
1. Cine a convocat sedinţa CD (funcţia): Presedintele CAR
2.
Mod
de lucru: Clasic, cu prezentarea membrilor CD la PLC (ziua si ora): 12.12.2022,
ora 12.00
3.
Iniţiator
de proiect (nume, prenume): Rinciog
Dumitru
Confirm autenticitatea documentului, Am luat cunostinta,
Direcţia Secretariat-Administrativă, Director economic,
Rînciog Dumitru Oarga Mădălin-Nicuşor
DECIZIA
COMITETULUI DIRECTOR
cu privire la atribuirea calitatii de reprezentant teritorial voluntar
al CAR
Art.1
La cererea expresa a unor
persoane care au dobandit calitatea de reprezentant teritorial al CAR prin
parcurgerea procedurii de acreditare prevazuta de regulamentele CAR,
activitatea remunerata a acestora se poate schimba in activitate cu caracter voluntar,
respectiv activitate neremunerata, in conformitate cu Legea nr.78/2014 a
voluntariatului.
Art.2
Ca urmare a cererii
scrise adresate de RT Ghita Elena (Anexa
nr.1), se aproba incheierea de catre CAR cu RT Ghiță Elena a unui contract
de voluntariat pe o durata de 4 (patru) ani, cu atributiile prevazute in fisa
postului anexata la prezenta Decizie (Anexa
nr.2).
Art.3
Pe perioada derulării contractului de
voluntariat, d-na Ghiță Elena va beneficia de decontarea cheltuielilor de
transport efectuate in interesul CAR, în cuantum de cel mult 800 (opt) lei
lunar.
Art.4
Prezenta decizie se aduce la îndeplinire de către Direcția Juridică și
Direcția Financiar-Contabilă.
Voturile exprimate de catre membrii CD:
Numele si prenumele |
In sedinta de la distanta: |
In sedinta cu participare fizica: |
||||
Pentru |
Împotrivă |
Abţineri |
Pentru |
Împotrivă |
Abţineri |
|
Alexandrescu Valentina |
X |
|
|
|
|
|
Apostol Cătălin Constantin |
X |
|
|
|
|
|
Caloian Monica |
X |
|
|
|
|
|
Mihai Vasile |
X |
|
|
|
|
|
Rînciog Dumitru |
X |
|
|
|
|
|
Direcţia Juridica,
Mihai Vasile
Informaţii procedurale privind convocarea si desfăşurarea şedinţei CD:
1. Cine a convocat sedinţa CD: Vicepresedinte
2.
Mod
de lucru: De la distanta, cu termen pentru dezbateri si vot: 03.02.2022,
ora 14.00
3.
Iniţiator
de proiect: Mihai Vasile
Confirm autenticitatea documentului, Am luat cunostinta,
Direcţia Secretariat-Administrativă, Director economic,
Rînciog Dumitru
Oarga Mădălin-Nicuşor
DECIZIA
COMITETULUI DIRECTOR
cu privire la preluarea
atributiilor compartimentului de verificare si analiza dosare
de catre consilierii de
serviciu principal si secundar
Art.1
Incepand cu data de
01.02.2022, atributiile compartimentului de verificare si analiza a dosarelor
de imprumut vor fi preluate de catre salariatii/mandatatii planificati sa
execute serviciul de consiliere, dupa cum urmeaza:
a.
Consilierul de
serviciu principal va verifica si va fi coordonator de dosare pentru cererile
de imprumut primite pe e-mail de catre CAR pe durata serviciului sau;
b.
Consilierul de
serviciu secundar va verifica si va fi coordonator de dosare pentru cererile de
imprumut primite prin posta sau prezentate personal la Registratura CAR.
Art.2
Formularul "Fisa de evidenta si evaluare a cererii de
imprumut" se modifica conform Anexei
1.
Art.3
Atributiile
coordonatorilor dosarelor de imprumut sunt precizate in Anexa 2.
Art.4
Deciziile Comisiei de
Imprumuturi vor avea forma si continutul conform Anexei 3.
Voturile exprimate de catre membrii CD:
Numele si prenumele |
In sedinta de la distanta: |
In sedinta cu participare fizica: |
||||
Pentru |
Împotrivă |
Abţineri |
Pentru |
Împotrivă |
Abţineri |
|
Alexandrescu Valentina |
|
|
|
|
|
|
Apostol Cătălin Constantin |
|
|
|
|
|
|
Caloian Monica |
|
|
|
|
|
|
Mihai Vasile |
|
|
|
|
|
|
Rînciog Dumitru |
|
|
|
|
|
|
Direcţia Juridica,
Mihai Vasile
Informaţii procedurale privind convocarea si desfăşurarea şedinţei CD:
1. Cine a convocat sedinţa CD: Presedintele CAR
2.
Mod
de lucru: Clasic, cu prezentarea membrilor CD la PLC (ziua si ora): 27.01.2022,
ora 11.00
3.
Iniţiator
de proiect: Rinciog Dumitru
Confirm autenticitatea documentului, Am luat cunostinta,
Direcţia Secretariat-Administrativă, Direcţia
Financiar-Contabilă,
Rînciog Dumitru Oarga Mădălin-Nicuşor
Anexa 1
Consilier sv. coordonator al dosarului de imprumut _________________________________
FIȘA DE EVIDENȚĂ ȘI EVALUARE A CERERII DE
ÎMPRUMUT
A. Date despre solicitant și împrumut:
Solicitant
.................................................................................
Nr. inreg. cerere
.......................
Suma solicitată ____________ Nr. rate ______ Suma propusa de CAR ____________ Nr. rate _________
O-Tip1(6,5%); O-Tip2(8,5%); O-Tip3(Refinanțare); O-Prin
RT(+2%)____________________________
Mod de plată: Numerar ____ Bancă
___ Mandat poștal ____Mandat on line ____
B.
Documente
depuse la dosar: |
Solicitant |
Girant 1 |
Girant 2 |
Girant 3 |
Girant 4 |
Cerere
de imprumut cf. tipului solicitat |
|
* |
* |
* |
* |
Cerere
de inscriere (numai pt.membrii noi) |
|
* |
* |
* |
* |
Extras
de cont |
|
* |
* |
* |
* |
Oferta
precontractuala |
|
* |
* |
* |
* |
Carte
identitate |
|
|
|
|
|
Dovada
de venit |
|
|
|
|
|
Dovada
proprietății |
|
|
|
|
|
Declaratie
angajament girant |
* |
|
|
|
|
C. Verificarea bonitatii:
Venitul net |
|
|
|
|
|
1/3 din venitul
net |
|
|
|
|
|
Verif.
adev. venit (portal ANAF) |
|
|
|
|
|
Nr.
popriri (portal Min. Justitiei) |
|
|
|
|
|
D. Sume negociate
(imprumut tip 1 sau 2):
Suma impru mutata (lei) |
Nr. de rate |
Rata lunara (lei) |
Dobanda totala (lei) |
FS existent (lei) |
FS care se completeaza din imprumut (lei) |
FS necesar (1/3 din suma imprumutata) (lei) |
Imprumut
net (lei) |
Dobanda efectiva (% pe an) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E. Sume negociate la
refinantare (imprumut tip 3):
Suma imprumutata
(lei) |
Sume care se retin din imprumutul nou, pentru achitarea imprumutului vechi |
Suma de restituit pt. rambursare anticipata (lei) |
Date privind noul imprumut (de refinantare) |
|||||||||
Rate neachitate (lei) |
Dobanda restan ta (lei) |
Penalitati (lei) |
Chel tuieli de notificare (lei) |
Nr. rate |
Rata lunara (lei) |
Dobanda totala (lei) |
FS exis tent (lei) |
FS care se completeaza din imprumut (lei) |
Imprumut
net (lei) |
Dobanda efectiva (% pe an) |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F.
Observatii:
G.
Stadiul rezolvarii dosarului:
Postare cerere online (data) ....................... Predat la Cp. Contracte (nr. Decizie CI) ........................... Contract intocmit (data) ....................... Acordat (consilier) ............................. Platit (casier) .............................
Anexa 2
Atributiile coordonatorului dosarului de imprumut
1.
Verifică existența,
condițiile de formă și de conținut a documentelor depuse de către solicitanții
de împrumuturi la dosarul constituit în acest scop;
2. Colaborează cu ceilalti consilieri de
serviciu cu privire la documentele depuse la dosarele de împrumut, referitor la
existența și corectitudinea acestora, termenele de depunere și analiză,
aspectele particulare ale unor dosare etc;
3. Verifică datele declarate/cuprinse în
documentele depuse de solicitanții de împrumuturi cu privire la persoanele în
cauză (titular și giranți) și instituțiile/societățile/firmele care au eliberat
adeverințele respective. Verificarea cuprinde inclusiv confruntarea cu datele
obținute de pe site-urile de resort (ANAF, Instațele de Judecată etc);
4. În situația în care descoperă date și informații
care fac imposibilă acordarea împrumutului, informează despre această situație Presedintele/vicepreședintele
CAR și acționează în conformitate cu indicațiile primite;
5. Verifică dacă solicitantul de împrumut are
sau nu un eventual contract de împrumut în derulare, dacă are fondul social
corespunzător împrumutului solicitat și dacă giranții mai figurează sau nu în
alte dosare de împrumut;
6. Comunică solicitanților de împrumut sau
reprezentanților teritoriali toate neregulile constatate pe timpul verificării
dosarelor de împrumut cu scopul remedierii acestora;
7. Colaborează cu Direcția Financiar
Contabilă pentru obținerea datelor necesare în vederea cunoașterii situației la
zi din punct de vedere financiar a unor membri ai asociației care doresc refinanțarea
contractelor de împrumut existente sau pentru rambursarea anticipată a ratelor
rămase de plată în vederea încheierii unui nou contract de împrumut;
8. Colaborează cu reprezentanții teritoriali
în privința primirii, întocmirii și
aprobării dosarelor de împrumut;
9. Dupa finalizarea verificarii si analizei
documentelor si a bonitatii solicitantilor de imprumut si a girantilor,
scaneaza dosarele, le posteaza in
Registrul electronic, apoi le trimite spre aprobare la Comisia de imprumuturi,
folosind formularul din Anexa 3.
10.
Preda
Compartimentului Contracte dosarele de imprumut aprobate de catre Comisia de
Imprumuturi.
Anexa 3
Nr.
___________din ________________
DECIZIA COMISIEI PENTRU
ÎMPRUMUTURI (CI)
cu privire
la cererea de imprumut inregistrata cu nr._______________
Data înregistrării cererii de împrumut |
Data prezentării dosarului complet |
Nume și prenume |
Localitate de domiciliu |
Suma solicitată (lei) |
Suma aprobată de CI |
Nr rate |
Mod de plata |
Tip împru mut |
Loc acordare |
RT |
Data con tract |
|
|
|
|
|
|
|
|
Data adoptării: ............................
Membrii Comisiei de Imprumuturi |
Voturi exprimate: |
||
Pentru |
Împotriva |
Abțineri |
|
Sef Direcția Financiar-Contabilă |
|
|
|
Sef Direcția Juridică |
|
|
|
Sef Direcția Secretariat-Administrativa |
|
|
|
Șef Comp. Contracte |
|
|
|
Șef Comp. Notificari si Recuperare Creante |
|
|
|
Informații procedurale privind convocarea și desfășurarea ședinței CI:
4.
Mod de lucru: De la distantă, cu termen pentru
dezbateri și vot (ziua și ora): ....................., ..........
5. Inițiator de proiect (coordonator de dosar):
Direcția Secretariat-Administrativa, Direcția Financiar-Contabilă,
------------------------------------------------------ --------------------------------------
(nume, prenume, semnătura) (nume, prenume, semnătura)
DECIZIA
COMITETULUI DIRECTOR
cu privire la schimbarea
denumirii unei functii din organigrama CAR
Art.1
Incepand cu
01.02.2022, functia "Sef Directie" din cadrul Directiei
Financiar-Contabile se schimba in "Director economic".
Art.2
Celelalte prevederi ale
Deciziei CD nr. 783/30.12.2020 cu privire la modificarea organigramei CAR si a
grilei de salarizare raman neschimbate.
Art.3
Directia Juridica va
insera noua denumire a functiei in toate documentele de personal.
Voturile exprimate de catre membrii CD:
Numele si prenumele |
In sedinta de la distanta: |
In sedinta cu participare fizica: |
||||
Pentru |
Împotrivă |
Abţineri |
Pentru |
Împotrivă |
Abţineri |
|
Alexandrescu Valentina |
|
|
|
|
|
|
Apostol Cătălin Constantin |
|
|
|
|
|
|
Caloian Monica |
|
|
|
|
|
|
Mihai Vasile |
|
|
|
|
|
|
Rînciog Dumitru |
|
|
|
|
|
|
Direcţia Juridica,
Mihai Vasile
Informaţii procedurale privind convocarea si desfăşurarea şedinţei CD:
1. Cine a convocat sedinţa CD: Presedintele CAR
2.
Mod
de lucru: Clasic, cu prezentarea membrilor CD la PLC (ziua si ora): 27.01.2022,
ora 11.00
3.
Iniţiator
de proiect: Mihai Vasile
Confirm autenticitatea documentului, Am luat cunostinta,
Direcţia Secretariat-Administrativă, Direcţia
Financiar-Contabilă,
Rînciog Dumitru Oarga Mădălin-Nicuşor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariile sunt permise in scopul informarii mai rapide si reciproce a membrilor CAR, in legatura cu unele probleme de natura tehnica ce pot sa apara in procesul de logare si folosire a serviciului de vizualizare online a situatiilor financiare.